• Mariahove

Han anser oss förlovade utan ringar??????

Hej!
    Jag har en underbar man i mitt liv. Vi har dock bara träffats kort period men allt känns rätt och vi planerar framtiden tillsammans. Förra veckan friade han till mig på ett lite, inte så underbart sätt. Vi låg och höll om varandra och pratade när han satt sig upp och frågade om jag ville gifta mig med honom. Naturligtvis ville jag det.
    Nu då till det, jag vill gärna ha en ring på mitt finger innan jag anser mig förlovad men han menar på att vi är förlovade i alla fall och att ringen bara visar för alla andra att vi är det. Vi ska besälla ringar från usa i tungsten så det tar ett tag innan de kommer.

Vad tycker ni där ute? Är man förlovad utan ring på fingret? Är det bara jag som är knasig? 

• Svar på tråden Han anser oss förlovade utan ringar??????
  • förlovadflicka

Jag tycker det absolut! :D

• MagicBride

Ja absolut! Min blivande ville låta mig vara med och välja ring så han friade utan (eller ja han hade en sån 5-kronors ring som man köper i automat ) När vi sedan beställde ringar så gravera vi det datum då han friade för det var då vi förlovade oss

• Miu

Ja, men det är klart att man är. 

• anne på grönkulla

Förlovningen består väl i löftet och avsikten att gifta sig, alltså: ja! Ni måste ju dock inte välja att göra det officiellt dvs berätta för folk innan ni fått ringarna, om ni hellre vill göra så.

• Fröken T

Klart ni är förlovade! En av er har friat och den andra har sagt ja. Inga konstigheter.

Vi beställde ringar efter frieriet och skrev datumet då han friade i ringarna eftersom det var datumet vi förlovade oss.

• Aniara4

Självklart. Förlovning innebär att man för-lovat att gifta sig, och i det ögonblick man svarar ja på ett frieri är man förlovad. Man måste inte ha någon ring alls om man inte vill visa för hela världen att man är förlovad.

Själv fick jag inget frieri alls, jag. Det liksom bara växte fram i olika samtal att vi kunde tänka oss att gifta oss, och till slut började jag hinta mot guldsmeder, så till slut enades vi om ett datum, beställde ringar graverade med det datumet, åkte till ett fint ställe och förlovade oss.

Men allt måste inte vara som en amerikansk rom-com heller!

• Aniara4

Här är den av trådarna som fått flest svar hittills!

• Etheleglin

Ja, förlovningen sker vid beslut om att gifta sig - inte hänger det på när ringen dyker upp.

Och du, ett varningens finger med tungsten - kolla upp om den innehåller nickel! Det värsta jag har läst om var 10 % nickel, och det är lagligt där. Här får det knappt innehålla spår av nickel eftersom det är så allergiframkallande. 

Svar på tråden Han anser oss förlovade utan ringar??????