• EmmaochTommy

Öppet hus någon?

är det någon av er som har en öppet-husdel under bröllopsdagen?
    där vem som helst får gratta er. Hur lägger ni upp dagen då?? vill gärna ta del av nån form av tidsplan

• Svar på tråden Öppet hus någon?
  • förlovadflicka

Vi har det! Vi ska vigas vid ett och öppet hus börjar vid tre och håller på till 18 som det ser ut nu. Sedan börjar festen i en annan lokal vid 19. Kul att ni ska ha det, har inte läst om någon annan på den här sidan som ska det men har flera bekanta som gjort så :)

• EmmaochTommy

Ja, öppethus är en mycket bra ide:)
    Nu blir vårt schema såhär
    14 vigsel
    15 mingel
    16 middag för inbjudna
    ca 18 öppet hus till efterrättsbuffen!

sen ev konsert!

• förlovadflicka
    EmmaochTommy skrev 2011-02-05 14:04:13 följande:

Ja, öppethus är en mycket bra ide:)
    Nu blir vårt schema såhär
    14 vigsel
    15 mingel
    16 middag för inbjudna
    ca 18 öppet hus till efterrättsbuffen!

sen ev konsert!

Oj, konsert! Det lät jättebra tycker jag! Det känns så bra att man kan dela dagen med alla så att ingen känner sig utebliven. Hade tyckt att det var så svårt att sätta gränser annars, ska man tex bjuda bästa kompisen från barndomen som man knappt pratar med längre? Kanske skulle hon bli jättesur om hon inte blev bjuden osv... :) För jag och min m2b är alltid så noga med att alla ska få vara med och att ingen ska känna sig ensam och ledsen så vi vill ju verkligen inte att någon ska bli stött på vår stora dag :)
  • förlovadflicka

Åh, skit också!
    Mamma ringde mig för en stund sedan och sa att farfar ringt och frågat vilket datum bröllopet skulle vara för de inte skulle ställa av husbilen så att de kan stanna i stan över natten... Grejen är bara den att vi inte tänkte bjuda honom och min låtsasfarmor till middagen, har träffat honom kanske 7 gånger i mitt liv och känner att om han inte brytt sig om mig innan, varför ska han komma då? Tänkte säga att det bara var närmaste familjen som ska på middagen men det går ju inte nu... Doh! Låter löjligt kanske men är inte glad över detta, han är väldigt knepig och hon är... I don't like her... + att han röker två cigaretter i minuten och vi hatar verkligen lukten av cigarettrök... Vad dumt :S 

• EmmaochTommy

USCH va jobbigt!! Hoppas det ordnar sig??

Svar på tråden Öppet hus någon?