• Snartsjuksköterska

Beställa vigselring från USA

Hej! Jag har hittat min drömring till ett bra pris på en amerikansk hemsida. Dollarn står ju lågt nu så det är förmånligt dels av den anledningen. MEN nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av detta? Ibland kan man behöva betala tullavgift om jag förstått saken rätt. Hur mycket är den på och det är väl inte alltid som man måste betala den? Vågar man lita på att man får sin ring?

• Svar på tråden Beställa vigselring från USA
  • TheD

Jag kan komma ihåg fel men tullavgiften är runt 12% av det beställa....Men det måste kunnas kolla upp på någon tullsida :)

• Västvind

Lägg alltid på tull och moms 25% när du tittar på priserna.
    Vad jag har hört så skickas de flesta med fedex eller liknande och de förtullar alltid sina paket så slippa är bara att hoppas på.
    Om du vill ha vitguld så är det bra att veta att de fortfarande använder nickel i USA, inte kul om man är alergisk.

Här kan du fylla i för att se vad ringen kommer att kosta
    www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden/avgiftsguidenformular.4.3cf19d0112524cb00188000173.html

Om det är säkert eller inte har jag ingen aning om, handlar typ bara från Ellos Skäms

• 2011

Var noga med att kontrollera butikens rykte då det finns både seriösa (bluenile, jamesallen, whiteflash m. fl.) och mindre seriösa aktörer. Om du bäställer för leverans till Sverige kan jag bara hålla med Västvind, du kan räkna med att få betala tull och moms. Se även till ätt plugga på lite så att du vet vad det är du köper. Lägg lite tid på att läsa på om diamanter och ringar med olika guldhalt (14k, 18k), samt kontrollera att du inte får nikel i vitgult (Man kan köpa nikelfritt vitguld även från USA)

• Miu

Om du beställer från bluenile så är det ingen tull eftersom dom skickar till oss i sverige från england + att momsen står med när du har lagt några varor i "varukorgen" Så där ser du precis vad det är du ska betala. Inga konstiga kostnader utöver det.

Svar på tråden Beställa vigselring från USA