• JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 16 Jan 19:38
    2265 visningar
    9 svar
    9
    2265

    Ljudboktipps!

    Eftersom jag inte gör nått annat än stickar och lyssnar på ljudböcker nu medan jag går arbetslös har jag nu lyssnat på en ljudbok jag måste få rekommendera!

    "100 åringen som klev ut genom fönstret och försvan" 

    Få gånger jag blivit så underhållen av en ljudbok, har faktiskt lyssnat på den två ggr nu :p

    Några fler som lyssnar ljudbok som har tipps? Gärna med folk som är bra på att läsa upp, har hittat några som är riktigt bra böcker i grunden men där uppläsaren helt förstör den på nått mystiskt sätt...

    En annan jag kan rekommendera är "Liftarens guide till galaxen", själv gillade jag inte boken men ÄLSKADE ljudboken :)

  • Svar på tråden Ljudboktipps!
  • 4Juni2­011
    Äldre 17 Jan 07:49
    #1

    Jag älskade Anna Janssons böcker om Maria Wern, Snabba Cash, Stieg Larssons böcker... Har ler jag gillade men kommer inte på vad de heter...

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 17 Jan 08:42
    #2
    4Juni2011 skrev 2011-01-17 07:49:56 följande:
    Jag älskade Anna Janssons böcker om Maria Wern, Snabba Cash, Stieg Larssons böcker... Har ler jag gillade men kommer inte på vad de heter...
    Ja, Stieg Larssons böcker bör ju finnas som ljudbok! Har läst dem men skulle gärna göra det igen.

    Nån som lyssnat på den som vet om uppläsaren är bra? 

     
  • 4Juni2­011
    Äldre 17 Jan 08:49
    #3
    JustMeAndMyLove skrev 2011-01-17 08:42:34 följande:
    Ja, Stieg Larssons böcker bör ju finnas som ljudbok! Har läst dem men skulle gärna göra det igen.

    Nån som lyssnat på den som vet om uppläsaren är bra? 

     
    Jag har för mig att jag tyckte han var bra...
  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 17 Jan 09:07
    #4

    Jag gillar också ljudböcker, periodvis lyssnar jag på dem när jag åker till jobbet för jag är sååå trött på radion som spelar sönder låtar.
    Lite tips:Jag har bara böcker där jag tycker att uppläsaren är bra.  =)

    Scott Frost: Djävulsk risk, uppläsare Julia Dufvenius
    Anna Jansson: Främmande fågel, uppläsare Marie Rickardson (utspelar sig på Gotland)
    Arnaldur Ingridason, Vinterstaden, uppläsare Pale Olofsson (utspelar sig på Island)
    Stig Larsson, Millenium triologin, uppläsare Reine Brynolfsson (han läser på alla tre böckerna)
    Mari Jungstedt, Den mörka ängeln, uppläsare Katarina Ewerlöf (utspelar sig på Gotland)
    Johan Theorin, Skumtimmen, uppläsare Magnus Krepper (utspelar sig på öland)

    Som ni ser så gillar jag spännande böcker. Jag gillar andra med men det har mest blivit sånna iallafall.
    Även att jag skrivit vart böckerna utspelar sig så är det ju inte helt enbart där men tänkte att det kunde vara kul o veta.  =)

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 17 Jan 09:44
    #5
    moonlightgirl skrev 2011-01-17 09:07:11 följande:
    Jag gillar också ljudböcker, periodvis lyssnar jag på dem när jag åker till jobbet för jag är sååå trött på radion som spelar sönder låtar.
    Lite tips:Jag har bara böcker där jag tycker att uppläsaren är bra.  =)

    Scott Frost: Djävulsk risk, uppläsare Julia Dufvenius
    Anna Jansson: Främmande fågel, uppläsare Marie Rickardson (utspelar sig på Gotland)
    Arnaldur Ingridason, Vinterstaden, uppläsare Pale Olofsson (utspelar sig på Island)
    Stig Larsson, Millenium triologin, uppläsare Reine Brynolfsson (han läser på alla tre böckerna)
    Mari Jungstedt, Den mörka ängeln, uppläsare Katarina Ewerlöf (utspelar sig på Gotland)
    Johan Theorin, Skumtimmen, uppläsare Magnus Krepper (utspelar sig på öland)

    Som ni ser så gillar jag spännande böcker. Jag gillar andra med men det har mest blivit sånna iallafall.
    Även att jag skrivit vart böckerna utspelar sig så är det ju inte helt enbart där men tänkte att det kunde vara kul o veta.  =)
    Nu måste jag ju genast köpa Vinterstaden eftersom jag själv är från Island :P
    Härligt att det finns föler som lyssnar ljudböcker. Jag började egentligen för att min sambo inte riktigt tycker om att läsa, hon tappar koncentrationen och hänger inte med. Jag själv älskar att läsa men det är så jäkla skönt att kunna göra annat. Diska, städa, sticka, köra bil :) Tiden flyter på fortare också med bra ljudböcker nu när jag bara går hemma och trökar! 
  • Äldre 17 Jan 10:22
    #6

    Harry Potter-serien, uppläst av Krister Henriksson, Fogelströms stad-serie uppläst av Helge Skoog, Fritjof Nilsson Piratens "Bock i örtagård" uppläst av Hans Alfredson

  • Liina8­6
    Äldre 17 Jan 13:22
    #7
    JustMeAndMyLove skrev 2011-01-17 08:42:34 följande:
    Ja, Stieg Larssons böcker bör ju finnas som ljudbok! Har läst dem men skulle gärna göra det igen.

    Nån som lyssnat på den som vet om uppläsaren är bra? 

     
    Jag har lyssnat på tvåan och lyssnar nu på trean. Jag tycker att uppläsaren är helt ok. Har också varit med om att böcker helt förstörts av dålig uppläsare men så är inte fallet med de här.
  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 17 Jan 21:19
    #8
    Kjell Präst skrev 2011-01-17 10:22:08 följande:
    Harry Potter-serien, uppläst av Krister Henriksson, Fogelströms stad-serie uppläst av Helge Skoog, Fritjof Nilsson Piratens "Bock i örtagård" uppläst av Hans Alfredson
    Aha, då ska jag nog få tag på Harry Potter serien för jag orkade inte läsa färdigt första boken då jag pluggade på högskolan i samma veva jag skulle läsa dem.  =)
  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 17 Jan 21:20
    #9
    JustMeAndMyLove skrev 2011-01-17 09:44:19 följande:
    Nu måste jag ju genast köpa Vinterstaden eftersom jag själv är från Island :P
    Härligt att det finns föler som lyssnar ljudböcker. Jag började egentligen för att min sambo inte riktigt tycker om att läsa, hon tappar koncentrationen och hänger inte med. Jag själv älskar att läsa men det är så jäkla skönt att kunna göra annat. Diska, städa, sticka, köra bil :) Tiden flyter på fortare också med bra ljudböcker nu när jag bara går hemma och trökar! 
    Ja den boken är verkligen bra, riktigt spännande.  =)
Svar på tråden Ljudboktipps!