• Future Mrs S

Tror ni på detta och har ni erfarenhet av Bumpits?

Jag har nästan aldrig blivit nöjd när jag gått till frisörer därför "klipper" och färgar jag mitt eget hår så till bröllopet tänker jag fixa det själv så klart.. :) 
    Min svägerska är grym på att sätta i extensions (hon har gjort det på mig förut)  så det kommer jag göra för jag har axellångt tunt hår och vill ha ett ordentligt svall..

frisyren jag tänkt mig blir ungefär så här, fast jag har mörkthår.. :)

sen i bak tänkte jag ha en ganska stor vit rosett eftersom jag verkligen älskar rosetter.. :)
    vad tror ni om det?

Sen till grejen nu, jag kollade runt på youtube efter sätt att få schysst volym på huvudet och hittade bumpits och tyckte det verkade vara en bra grej att testa, hade turen och hittade på tradera för en billig peng så jag har köpt ett paket nu, frågan är om ni tror att det kommer funka? och om någon använt bumpits?
    Vet inte hur många som hört om dessa men här är en bild på dom iallafall.. det är liksom en grej man sätter i hårbotten och sedan tar sitt hår över för att ge volym..

vad tror ni? Kommer det bli bra eller kommer jag se för "vanlig" ut och borde köra på någon uppsättning som egentligen inte är "jag"?  
  • Svar på tråden Tror ni på detta och har ni erfarenhet av Bumpits?
  • Mrir

Snyggt, go for it! Jag har också funderat på bumpits men jag har helt enkelt för lite hår, och för tunnt och vill inte ha långt hår så det är bara att gilla läget ändå. 

• Future Mrs S
    Mrir skrev 2011-01-16 18:04:58 följande:
    Snyggt, go for it! Jag har också funderat på bumpits men jag har helt enkelt för lite hår, och för tunnt och vill inte ha långt hår så det är bara att gilla läget ändå. 
    Åhh... :D jag var orolig att bli sågad direkt.. ;)
    såg någon tjej på youtube som bara hade hår till örsnibbarna typ och det funkade på henne men det gäller nog att ha ganska tjockt hår om man inte ha långt tror jag?  
  • jojsan80

Wow! cool grej :) det verkar ju jättebra! jag tycker inte att du ska ha någon fristyr som är mindre du, snarare tvärtom :) det tror jag blir jättefint!

• FelizLane

bumpits brukar funka väldigt bra :)

• Future Mrs S

Åhh skönt med positiv feedback!
    feliZlane: har du testat dom? :)

Ska få hem dom i veckan sen ska jag sätta i extensions i februari och testa hela grejen.. så spännande! :D 

• Mrir
    Future Mrs S skrev 2011-01-16 18:10:50 följande:
    Åhh... :D jag var orolig att bli sågad direkt.. ;)
    såg någon tjej på youtube som bara hade hår till örsnibbarna typ och det funkade på henne men det gäller nog att ha ganska tjockt hår om man inte ha långt tror jag?  
    Ojdå, menade inte att vara negativ, jag har sett massa bilder där det ser hur fint ut som helst, men för min del är det ingen idé. Lite tjocklek på håret krävs nog, eller för den delen "normaltunt" som säkert också funkar. Men mitt extremextremtunna.. nej.. 
  • Chicita

Har också sett dom där och är nyfiken på om det verkligen funkar när man börjar röra sig. Känns som att dom ska glida av huvudet eftersom dom inte direkt sitter fast...
    Men idén är ju jättebra och det är helt klart värt att testa om du har hittat till bra pris.

Förr i tiden så använde dom ju brödkanter (alltså början eller slutet av limpan) för att få volym.
    Och det funkade ju...
    Det här är ju en liknande idé men betydligt mer hygienisk Flört

Berätta gärna hur det blev när du har testat.
    jag är nyfiken

• Future Mrs S

jag har fått hem dom nu.. den största var ju helt galet stor! men mellan storleken passade bra! :) 
    men som nämnt i tråden så behövs nog ganska mkt hår för att döl snyggt och det har inte jag.. ska testa att sätta en remsa av mina clipextensions underst för mitt vanliga räcker inte, ett hårstrå fel och man kommer se plasten.. :(

men dom sitter sjukt bra om man tuperar håret :)
    när jag tog ut den så hade håret bra volym i ett dygn efteråt så kanske kan jag ha i den ochta ur den efter ett tag..:) 

• Chicita

Kanske är en idé som du sa att tupera håret och ha i produkter och sen låta det "stelna" över den där ...
    Då finns det ju ingen risk att den tittar fram efter halva kvällen heller ;)
    nackdelen är ju att det kanske blir platt efter att man dansat och svettats lite. men så länge det håller över bröllopet och middagen så är det ju bra :D

• Future Mrs S
    Chicita skrev 2011-01-24 07:11:47 följande:
    Kanske är en idé som du sa att tupera håret och ha i produkter och sen låta det "stelna" över den där ...
    Då finns det ju ingen risk att den tittar fram efter halva kvällen heller ;)
    nackdelen är ju att det kanske blir platt efter att man dansat och svettats lite. men så länge det håller över bröllopet och middagen så är det ju bra :D
    jag tror faktiskt att det är en ganska bra ide.. :)
Svar på tråden Tror ni på detta och har ni erfarenhet av Bumpits?