Var kan man lära sig dansa vals?
Hej!
Jag undrar om någon har något bra tips på lärare/dansskolor där man kan lära sig dansa vals inför "the big one", vi bor i Halmstad.
Tack och kram!
Hej!
Jag undrar om någon har något bra tips på lärare/dansskolor där man kan lära sig dansa vals inför "the big one", vi bor i Halmstad.
Tack och kram!
Vi bor också i halmstad! Kan man inte typ gå till galejan och dansa med tanterna och farbröderna gratis? :) Annars kanske laxbuggarna har nåt? :) Om man bara söker runt på det så hittar man nog något. Vet inte om vi ska gå och lära oss eller bara låta mamma o pappa lära oss lite :)
Eh...dansskola men jag tycker det är konstigt att vuxna inte kan dansa vals alt. foxtrot. Kan man det inte innan 9:ende klass så lär man sig det till balen :) Ja oki... alla kunde iaf inte dansa vilket störde mig enormt.
Men varför inte gå ut och dansa? På sätt lär man sig plus att man byter partner vilket är jättebra :)
Vals och foxtrot, spec foxtrot är grundmässiga danser. Ute på danskvällar etc men det börjar komma bort. Jag tycker det är intressant att förr i tiden kunde alla dansa (ja långt tillbaka) för det hörde till. Tycker det är synd att man inte ha det som obligatoriskt i skolan eller någon annanstans. Ragga Dancehall hör inte direkt till basic men foxtrot gör det och jag blir alltid förvånad när man träffar folk som inte kan dansa just den mest grundläggande dansen.
Självklart lär sig många att dansa till balen när man går ur gymnasiet. Men när man sen inte dansar vals alls så glömmer man bort det. T. ex kunde jag spela key-board i femteklass, det kan jag inte nu, för jag tränar inte.
Halloj.
Handlar tråden om varför folk inte kan dansa vals idag? Eller handlar den om VART man kan få lära sig?
I vårt fall frågade jag dottern danslärare på kommunala kulturskolan. Dansläraren blev väldigt glad och smickrad över förfrågan. Vi ger 500 kr för varje lektion. Hon tar fram musik och sätter ihop koreografin. Redan första lektionen fick vi börja öva på lyftet.
Kolla lokala dansskolor för barn och ungdom. Gå inte över ån efter vatten.
Lycka till.
Kommunala kulturskolan? Var finns den?
Ja du. Vart min dansskola finns, behåller jag för mig själv. Antar att de flesta kommuner har kommunala dansskolor/musikskolor för barnen i kommunen?
Kulturskolan ligger i gamla bryggeriet vid nissan (bakom stadsbiblioteket) är praktiskt taget uppvuxen där :P
Men de har inga pardanser, bara typ fridans, balett osv och deras lärare har sjukt mycket att göra alltid så skulle inte tro att det hjälper att vända sig dit faktiskt.
På bröllopsmässan hörde jag att man kan få lite grundsteg gratis
haha, jag var inte intresserad var den ligger bakom etc utan mer i vilken ort för jag kan inte påminna mig om att jag ar hört något som heter kommunal kulturskola. Det var därför jag frågade :)
ta en svängom med farfar/morfar :) Det gör dem säkert mycket glada.
Vi köpte cdskivan Lets dance samt vals dvd från cdon, tänker öva stenhårt hemma!!! Jag har dansat i femton år på danskola, och han är duktig på att dansa!