• Anna89

Fluga eller slips på brudgummen?

Vad säger ni om fluga eller slips på brudgummen`? Har det olika betydelser? Han hade tänkt ha en mörk kostym med lila väst... men frågan är om det blir fluga eller slips ? Ska bestman ha samma kläder som brudgummen?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Fluga eller slips på brudgummen?
  • J och J

allt är väl en smaksak. 
    eller jag vet inte om det har olika betydelse.

min blivande ska ha fluga. kanske mönstrat tyg.
    han har blå linne/bomull kostym
    röda skor
    väst sydd i thaisiden som min klänning med broderier i färg
    vit skjorta

vet inte om marskalkarna ska ha fluga eller slips. iaf i mönstrat tyg samma som motsvarande tärnas klänning

jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
  • förlovadflicka

Jag tycker antingen fluga eller kravatt! Min blivande har slips ofta så det känns inte särksilt uppklätt när man är van vid att se honom i det. Och det är ju inte sådär jättefancy om man jämför med de andra alternativen. Vet inte hur det är med fluga egentligen, om man kan ha det om man inte har smoking, vet inte hur det funkar riktigt, kan tålas att kollas upp :)

• Zelmah

Fluga röstar jag på :) eller kravatt så som förlovadflicka säger, det är också supersnyggt.

Enligt etiketten ska bestman "klä sig som gästerna" men många väljer ju att matcha in med brudföljet på något sätt. Man kan ju ha samma färg på fluga/slips/kravatt tex så att det matchar. Men om brudgummen tex har en frockcoat så ska inte bestman ha det oxå. Han ska alltså inte ha likadan kostym/högtidsdräkt som brudgummen. Men man gör ju som man vill. :)

• Aniara4
    Enligt etiketten ska bestman "klä sig som gästerna" men många väljer ju att matcha in med brudföljet på något sätt. Man kan ju ha samma färg på fluga/slips/kravatt tex så att det matchar. Men om brudgummen tex har en frockcoat så ska inte bestman ha det oxå. Han ska alltså inte ha likadan kostym/högtidsdräkt som brudgummen. Men man gör ju som man vill. :)
    Enligt Magdalena Ribbing ska inte brudgummen heller klä sig på någon annan nivå än gästerna. Men som sagt, man gör ju som man vill...
  • Karl1970

Glömde säga, tycker definitivt att marsalkarna skall ha samma Kravatt, fluga eller slips som gummen.

• Nalinie

Vi kör med plastrong på brudgummen och slips sydd av mig till marsalkar och toastmaster. 

• ClaraH

Jag tror att både fluga och slips är korrekt att bära till klädkod Kavaj. Sedan är väl kravatt en typisk brudgumsklädsel som inte används så mycket annars, men jag tror att vi kör på det också.

Svar på tråden Fluga eller slips på brudgummen?