• CiaLia

Coverband, snälla rekomendationer

jag börjar känna mig lite stressad över att vi inte hittat ett band som kan spela på vår bröllopsfest 3 sept i Vaxholm. 

Vill ha några som spelar i typ 2-3 timmar men hoppades på att inte behöva betala mer än 7-8000 men man kanske måste räkna med minst 10 000 om det ska vara nåt bra eller?
    Jag skulle verkligen uppskatta lite tips el rekomendationer om ni känner till nåt bra band som kan lira lite blandad musik i olika stilar, tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Coverband, snälla rekomendationer
  • Janet

På ett 50-årskalas som jag var på spelade Beatles-bandet The Compleatles. Hade jag planerat att gifta mig igen skulle jag ha bokat dem! Skrattande

thecompleatles.com 

• Smilla07

Vi bokar genom "www.niehoff.se" men då blir det proffsmusiker så de kanske är lite dyrare. Men vi får sång + piano i kyrkan, pianomingel till fördrink och sen 3 timmars coverband efter middagen. Väntar på prisförslag så jag återkommer när jag vet vad det kostar.

• bella
    CiaLia skrev 2011-01-16 00:37:28 följande:
    jag börjar känna mig lite stressad över att vi inte hittat ett band som kan spela på vår bröllopsfest 3 sept i Vaxholm. 

Vill ha några som spelar i typ 2-3 timmar men hoppades på att inte behöva betala mer än 7-8000 men man kanske måste räkna med minst 10 000 om det ska vara nåt bra eller?
    Jag skulle verkligen uppskatta lite tips el rekomendationer om ni känner till nåt bra band som kan lira lite blandad musik i olika stilar, tacksam för all hjälp!
    Jag har varit på både bröllop och fest där en kille spela, han var ensam men gjorde det sååå bra! Här är adressen www.jrmusik.net/
  • Moster Stina

Var på bröällopsmässa i Nacka i går.
    Där spelade ett riktigt bra band som kallade sig Rajtan tajtan band.
    Lite speciellt sättning hade de, men KUL. Typ cello, gitarr, dragspel, fiol, flera sångare/sångerskor och keyboard.
    Jag har ingen aning om vad de tar i pris, men hade vi haft råd att anlita ett band hade vi anlitat dem. Vilka låtar de de än gjorde (som man kanske innerst inne inte älskade mest) så stod jag och fästmannen och tokdiggade. De lät verkligen JÄTTEbra!

• Johan137
    Moster Stina skrev 2011-01-31 08:18:12 följande:
    Var på bröällopsmässa i Nacka i går.
    Där spelade ett riktigt bra band som kallade sig Rajtan tajtan band.
    Lite speciellt sättning hade de, men KUL. Typ cello, gitarr, dragspel, fiol, flera sångare/sångerskor och keyboard.
    Jag har ingen aning om vad de tar i pris, men hade vi haft råd att anlita ett band hade vi anlitat dem. Vilka låtar de de än gjorde (som man kanske innerst inne inte älskade mest) så stod jag och fästmannen och tokdiggade. De lät verkligen JÄTTEbra!
    Jag är lite namn-polis och rättar; "Rajtan Tajtan Allstars" :) 

Vill man höra dom live kan man, enligt uppgift, göra det på restaruangen 'Hemma hos Kaj' i Hammarby sjöstad, Stockholm, då dom skulle spela på ett bröllopsmusik-evenemang där. 12/2 klockan 16:00. Det bjuds bubbel och snittar och man får fråga frågor hur mycket man vill!

• Johan137

Och bara för att avvärja spekulation; Ja! Jag har personlig connection till det bandet :)

• Moster Stina
    Johan137 skrev 2011-02-02 00:55:44 följande:
    Jag är lite namn-polis och rättar; "Rajtan Tajtan Allstars" :) 

Vill man höra dom live kan man, enligt uppgift, göra det på restaruangen 'Hemma hos Kaj' i Hammarby sjöstad, Stockholm, då dom skulle spela på ett bröllopsmusik-evenemang där. 12/2 klockan 16:00. Det bjuds bubbel och snittar och man får fråga frågor hur mycket man vill!

Å tack!
    Då sa sångtjejen fel till mig för hon sa att de hette Rajtan tajtan BAND.
    Men hon kanske blev lite rädd och häpen när jag frågade om deras namn...
  • Johan137

Får jag använda det citatet du skrev som en referens? Det kändes genuint och fint!

Eller har du något mer/annat du vill tillägga?

• Moster Stina
    Johan137 skrev 2011-02-02 23:00:36 följande:
    Får jag använda det citatet du skrev som en referens? Det kändes genuint och fint!

Eller har du något mer/annat du vill tillägga?
    Om det är mitt citat du menade, så får du använda allt gott jag sagt!
  • CiaLia

tack snälla för alla tips, jag kikar fortfarande runt för fullt och hoppas snart vi bestämmer oss. Vi bor tyvärr utomlands nu och några månader framöver så har ingen möjlighet att kolla in Rajtan tajtan i Hammarby. 

• hysch

Jag gillar Spelar roll, http://www.spelarroll.net . Tror dom ligger hyfsat bra i pris också, runt 6000. Vet dock inte för hur många timmar det gäller då, men kolla in dem iaf :)

• Sommarbrud
    CiaLia skrev 2011-02-18 10:47:01 följande:
    tack snälla för alla tips, jag kikar fortfarande runt för fullt och hoppas snart vi bestämmer oss. Vi bor tyvärr utomlands nu och några månader framöver så har ingen möjlighet att kolla in Rajtan tajtan i Hammarby. 
    Hej vi la upp en annons på en sida det var gratis att söka band där, du kan inboxa mig om du är intresserad av sidan vet inte om man får skriva ut adressen Vi fick napp på flera band som verkar bra så vi sitter o väljer nu.
  • Kirsto

När vi gifte oss 2007 på Vaxholm hade vi Seven days. Kanonband och jättebra att ha att göra med. Rekommenderas!

• CiaLia
    Kirsto skrev 2011-02-20 11:11:44 följande:

När vi gifte oss 2007 på Vaxholm hade vi Seven days. Kanonband och jättebra att ha att göra med. Rekommenderas!

tack för tipsen. Hade ni också festen på blynäsgården? 
  • SillyB

Vill du ha hög party stämning!! Kolla in larsahagstrom.com där kan du boka både han själv som trubadur, larsa och Gari ( riktigtbra) eller hela bandet, peckas pack!! Det var bl.a. Delar av det bandet som skrev Pontare vinnar låt vindarna viskar mitt namn. Peter ( pecka) i bandet har skrivit massa kända dans och dansbandslåtar, kan garantera super hög kvalité , vet inte vad hela bandet kostar, men larsa å Gari kan du nog få för under 10! Dom är toppen!! www.larsahagstrom.com

• CiaLia
    Janet skrev 2011-01-28 11:07:47 följande:
    På ett 50-årskalas som jag var på spelade Beatles-bandet The Compleatles. Hade jag planerat att gifta mig igen skulle jag ha bokat dem! Skrattande

thecompleatles.com 
    dom skulle jag gärna ha, någon aning om vad dom kan kosta? kollade deras sida och det lät verkligen bra. Ska maila å fråga
  • Johan137
    CiaLia skrev 2011-02-22 21:31:12 följande:
    dom skulle jag gärna ha, någon aning om vad dom kan kosta? kollade deras sida och det lät verkligen bra. Ska maila å fråga
    Tyvärr kommer dom nog kosta en bra bit mer än 7000-8000 är jag rädd
  • barbro44

Soulfood är ett jättebra band. Jag vet inte vad de tar, men det kostar inget att fråga.
    Kontakta dem, mejladressen finns på http://soulfood.se/

Svar på tråden Coverband, snälla rekomendationer