• MrsT2011

Har ni sett denna slöja någonstans?

Det är farligt att komma på för många önskemål, risken är att man måste kompromissa! =)
    Har kommit fram till följande önskemål om min slöja:
    - Färg ivory
    - Ett lager tyll
    - Längd 60-80 cm (vad amerikaner kallar "Elbow length")
    - Kantband i satin, en halv centimeter brett.
    - Beströdd med antingen pärlor eller strass-stenar

Finns detta?? Blev totalt förvirrad när jag kollade runt i några brudbutiker, på ett ställe hette det att "det blir för mycket med både kantband och beströdd, välj antingen slät med satinband eller beströdd utan kantband".

På nästa ställe fanns denna kombo, inga problem, MEN bara i två lager! Blir inte DET för mycket i så fall??
    Jag kan inte ha två lager, det blir fluffigt som tusan och döljer tiaran helt. (Frisyren är utsläppt hår med slöja och tiara uppe på huvudet.)

Ta det lugnt tjejer, it's a jungle out there...!

• Svar på tråden Har ni sett denna slöja någonstans?
  • Alexanders Maria

Ja jag vet vart dukan få tag på en exakt sådan som du vill ha. Det finns en internet sajt från United kingdom där man kan skräddarsy sin egen slöja, tänkte först själv göra det, men då jag nu hittat det jag antagligen vill ha så kommer jag inte behöva göra det. Men där kan du beställa hem små gratis tygbitar så att du får rätt färg, endast frakten kostar enligt vad jag har förstått. Gå in här, tror verkligen att du kan hitta det du vill ha där. Www.veilshop.uk

• MrsT2011
    Alexanders Maria skrev 2011-01-17 21:03:44 följande:
    Asch!!! Tredje gången gikt! Svårt att skrive inlägg på Ipaden... Okej; www.theweddingveilshop.co.uk
    Ha ha, tredje gången gillt! Stort tack!
  • MrsT2011
    Moemoe skrev 2011-01-17 21:01:42 följande:
    Något sådant här kanske? www.diadema.se/sloeja-p-94.html
    Eller kanske denna? www.diadema.se/sloeja-p-96.html
    Fast såg att den sista var slutsåld just nu, men man kan ju kolla när de får in igen. Hoppas du hittar vad du söker! :)
    Vad bra, har helt missat diademas utbud! Ska jag absolut kolla!
  • MrsT2011

Är det förresten någon som har erfarenhet av att själv fästa pärlor eller stenar på tyll? Det är nog lättare att hitta en slät slöja med rätt kantband, men det verkar knepigt att sy eller limma fast dekorationer direkt på tyllen.

Svar på tråden Har ni sett denna slöja någonstans?