• En glad prick

Bra präst i Göteborg?

Hej!
    Är det ngn som kan tipsa mig om en bra präst som finns i göteborgsområdet?

Man vill ju gärna att ens vigsel ska bli relativt personlig och så...

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Bra präst i Göteborg?
  • Herr och Fru Rynning

Kan rekomendera Martin Länström, Carl Johansförsamling. Lugn och bra präst

• julifru**

Renny Olausson från Nödingförsmling dock lite utanför Gbg! Han var toppen han hade interjuver med mig maken tärnorna o bestman ¨å han satte själv ihop ett tal o berättade vad vi hade sagt det var så roligt o lättade upp stämmningen nått enormt!!

• ijkå

Alf Österström i Lundby församling är helt enastående. Han är populär så du får skynda dig tror jag.

• Zazza

Christina Bergström i Bergums församing. En underbart vacker kyrka också. man kör mot Gråbo och så ligger den vid Olofstorp.

• Valentin

Håller med ijkå, Alf i Lundby församling är undrerbar

Valentin

• Skruttefi

Hej!

Hjälp... Alf är min mormors favoritpräst som jag bara inte kan "mä". Han har haft två begravningar i min släkt senaste tiden. Jag tycker att han mässar hela tiden och att han är så högtravande. Dessutom så pratar han ju hela tiden om vad namnen man har står för osv. Tänk va smaken kan vara olika... Ni som känner till honom... känner ni igen något av det jag skriver? Ska kanske påpeka att jag aldrig sett honom viga någon vilket ju är lite annorlunda.

S

• ijkå

Det här med att han vet vad alla namn betyder håller jag med om. Jag var på dop för några veckor sedan och han gjorde cermonin väldigt personlig.

• JoPe

Hej!

Anna Cöster i Askims församling. Hon är en ung, varm och mycket mysig präst. Vi är helnöjda med henne.

Svar på tråden Bra präst i Göteborg?