• FelizLane

Lite frågor till ER!

Hej!

Jag är hudterapeut och har lite funderingar.. Är så sugen på att göra det jag har drömt om att göra hela mitt liv. Att få engagera mig i brudpar, eller hjälpa till inför bröllop. Jag är sugen på att starta något eget, men jag vet inte om det finns efterfrågan. Nu vet jag att det är ganska begränsat område, men jag skulle ändå vilja veta om det finns intresserade. Så jag vet om jag kan spåna vidare på idén eller inte!

Så tror ni eller skulle ni vara intresserade av, make-up inklusive andra saker inför bröllopet. Som massage kvällen innan, pedikyr, manikyr, samt hår. Även att jag kan erbjuda brudgummen, marskalkar och tärnor sånt.. Skulle ni tycka att det  var skönt att man kom hem till er, eller liknande och gjorde sånt? 

Jag vet inte om ni förstår frågan, men jag skulle vilja ha lite feedback på om jag skulle våga satsa på sånt. Förstår ju kanske att högsäsongen gäller sommaren. Man kanske får hitta på annat resten av året.

Finns det intresse?

Tack på förhand! / Feliz Lane 

• Svar på tråden Lite frågor till ER!
  • helena86

Det låter som en bra idè :D Det sista man vill på sin dag eller dagen innan är onödig stress som att åka till olika ställen för att fixa håret, smink, naglar och liknande.
    Sen beror det ju kanske lite på hur stor staden är där du hade tänkt starta din verksamhet i :)
    Men det låter som en bra idè :D

Lycka til!

• moonlightgirl

Ja det tycker jag låter som en bra idé. Jag hade kunnat tänka mig att anlita någon som kom hem till mig och fixade detta. Sen beror ju allt på priset men det är klart att du ska kunna leva på det med.  =)

• FelizLane

Tack, ja jag måste ju räkna på sånt. Men just nu ligger det bara som en ide och gror! Men roligt att höra att ni gillar det :)

• FelizLane

puttar för lite mer feedback :)

• Zelmah

Låter som en jättebra idé men jag hade nog breddat marknaden lite mer än bara till brudpar (fast bor du i Sthlm kanske det räcker som målgrupp...). Varför inte sälja liknande paket till företag? Ett sätt för arbetsgivaren att vårda sin anställda på liksom.. De finns ju de arbetsgivare eller egenföretagare som faktiskt kan tänka sig att lägga lite pengar på sånt med.. Ock kanske du kan ordna kompiskvällar där ett par tre kompisar tillsammans kan få en helkväll med relax, mys och avslappning med fräsch frukt och få lite behandlningar...

du kanske kan ha olika "paket" som riktar sig till olika målgrupper..
    Men du kanske endast vill jobba med brudpar... men det var bara ett förslag om du vill utvidga kundkretsen och kunna jobba året runt kanske. Kan vara bra att inte vara FÖR smal vad gäller målgrupp.

Men jag tycket att det låter som en superbra idé. skönt att slippa flänga runt till flera olika ställen. Men det kan nog vara bra att ha nån salong oxå som kunderna kan komma till, alla vill inte ha nån främmande hem till sig faktiskt. Men de flesta hade nog gillat det. Man kan ju göra både hembesök och ha salongsmottagning.  Kan vara bra att ha olika kombinationspaket i olika prisklasser så att så många som möjligt har råd och att det inte blir en lyxgrej enbart för de välbeställda. :)

Jättekul idé, hoppas du vågar satsa och att det går bra :)

pepp pepp!

• FelizLane

Åh! Tack för svaret. Tror du har läst mina tankar! Du beskriver det så mycket bättre än mig å ;)  Jag har ju tänkt i dom banorna jag med, att vända sig till företag och sånt. Eftersom troligtvis är högsäsongen under sommaren. Man kanske vågar satsa trots allt :)

Svar på tråden Lite frågor till ER!