• Pingstbrud2011

    Bidrag till Bröllopsresan!?

    Hej!

    Vi tänkte önska oss bidrag till en bröllopsresa då vi inte har behov av flera prydnadsaker eller dylikt.
    Vi tänkte skriva detta i inbjudan, men hur formulerar man sig på bästa sätt?

  • Svar på tråden Bidrag till Bröllopsresan!?
  • tinato

    Vi ska skriva " Vi önskar inga presenter men välkomnar gärna ett bidrag till bröllopsresa" .
    Vi har satt upp ett PG konto för detta som ska skrivas på inbjudan plus att vi ska ha en "låda" på festen där de kan lägga kuvert.
    Det finns ju de som tycker det är pinsamt att inte kunna lägga så mycket ( det ska ju inte bli en press ) så om man vill vara anonym kan man vara det. 

  • Jessiika

    Vi ska skicka ut ett litet brev till alla som tackat ja med denna text, då det inte framgick i våran inbjudan vad vi önskar oss i bröllopspresent.

    "Vi har grubblat och funderat
    och vårt hushåll noga studerat.
    Man kan snabbt konstatera,
    att vi inte behöver mera!
    Vår önskan är att gå hand i hand,
    som äkta makar på en solig strand.
    Er närvaro räcker bra men vill ni vår dag ytterligare hylla,
    ett bidrag till vår bröllopsresa kan förgylla.
    Litet öre hjälper mycket,
    skänk en slant efter eget tycke!
    Hjärtligt tack till släkt och vänner,
    & till alla som vi känner!"

  • tinato
    Jessiika skrev 2011-01-19 10:06:50 följande:
    Vi ska skicka ut ett litet brev till alla som tackat ja med denna text, då det inte framgick i våran inbjudan vad vi önskar oss i bröllopspresent.

    "Vi har grubblat och funderat
    och vårt hushåll noga studerat.
    Man kan snabbt konstatera,
    att vi inte behöver mera!
    Vår önskan är att gå hand i hand,
    som äkta makar på en solig strand.
    Er närvaro räcker bra men vill ni vår dag ytterligare hylla,
    ett bidrag till vår bröllopsresa kan förgylla.
    Litet öre hjälper mycket,
    skänk en slant efter eget tycke!
    Hjärtligt tack till släkt och vänner,
    & till alla som vi känner!"
    Kanonbra !!!  Skrattande  
  • GnuGS

    Jag önskar att vi får bidrag till en bröllopsresa, medan M2B _älskar_ att få presenter (tänk: 4-åring som fyllt 40). Han vill gärna ha massor av paket, även om de innehåller fåniga prydnadssaker och saker man inte behöver... DET är svårt att formulera, alltså att vi vill ha olika... Men förhoppningsvis finns utrymme för både och (vi ska ha många gäster).
    M2B:s mamma ska ansvara för insamlingen och koordineringen. Hon älskar ockå paket och pryttlar, och är själv inte mycket för att resa – så risken är stor att hon uppmuntrar presentgivande från gästerna... Gäller nog att jag säger ifrån i god tid!

    Vi ska, två månader före bröllopet, ha en mottagning i min hemstad i USA som en amerikansk väninna ordnar. Det blir både inför vårt bröllop och inför min flytt därifrån, och mest svenska vänner som kommer.
    Tror knappast att det kommer att ge massor av presenter, men några  kommer säkert att vilja köpa något. Och vi vill gärna ha presenter – men inga som tar någon plats i flyttkartonger och resväskor. Små, lätta saker och sådant vi kan konsumera på plats (t ex presentkort på restauranger, mat&dryck, konserter) är alltså välkomna, men inget skrymmande. Någon som har förslag på hur vi kan formulera det?

  • Mickan31

    Jag "snodde" denna texten till våra inbjudningskort:

    Efter många år under samma tak,
    är hemmet fyllt av mången sak.
    Därför finns där inget som vi saknar,
    vi är glada vi har varann när vi vaknar.
    Den största gåvan vi kan få,
    är att ni delar vår stora dag med oss två.
    Om ni ändå något vill oss ge,
    älskar vi att oss omkring i världen se.
    Ett bidrag för att åka till solig strand,
    där vi kan vandra hand i hand.
    Och i turkosblått vatten bada,
    skulle göra oss väldigt glada.

    Den tycker jag är väldigt bra.

    Mvh. Michaela

  • Pingstbrud2011

    Gud va duktiga ni är på att komma på så fina sätt att skriva det på!

    Tack så mkt!

Svar på tråden Bidrag till Bröllopsresan!?