• Bagare

    Svan-tema

    Då jag kommer att ta min blivande mans efternamn Swan kommer vi att ha ett svantema på vårt bröllop i sommar! Skrattande
    Är det någon som har några idéer på hur man får till ett bra temabröllop? Vi försöker just nu hitta inbjudningskort med svanar på men har inte hittat några som vi gillar.

  • Svar på tråden Svan-tema
  • FelizLane

    Det var ju faktiskt lite roligt :D Har tyvärr ingen bra ide med inbjudningskorten... Kanske finns nån stämpel ni kan använda? Annars något som slog mig var ju att man brukar ha en blomsterbåge eller vad det kallas... Ni kanske kan ha en svanbåge, man brukar ju se på disneyfilmer hur dom formar ett hjärta med sina halsar :P

  • mojikanan

    Använda stora "ängla vingar"  som dekoration.. det är ju snarlikt svan vingar! 

  • FelizLane

    kanske går att få tag i stora vita fjädrar som man kan göra något med också... HAHA nu börjar min hjärna spåra lite, men tänkte på SATC när Carrie gifter sig, då har hon ju fjädrar i håret super häftigt. Kanske nått för dig?

  • förlovadflicka

    Man kan ju ha bilder eller nåt med svanar som sätter huvudena mot varandra så det blir som ett hjärta, du vet :D Fy vad kul, tyckte det lät väldigt konstigt med svantema när jag läste rubriken men om ni ska heta det låter det som en jättekul idé :D 

  • Bagare
    mojikanan skrev 2011-01-13 14:27:04 följande:
    Använda stora "ängla vingar"  som dekoration.. det är ju snarlikt svan vingar! 
    Vore super coolt! Men var får jag stora änglavingar ifrån!? :)
  • Bagare
    FelizLane skrev 2011-01-13 14:16:44 följande:
    Det var ju faktiskt lite roligt :D Har tyvärr ingen bra ide med inbjudningskorten... Kanske finns nån stämpel ni kan använda? Annars något som slog mig var ju att man brukar ha en blomsterbåge eller vad det kallas... Ni kanske kan ha en svanbåge, man brukar ju se på disneyfilmer hur dom formar ett hjärta med sina halsar :P
    Ja vilken bra idé! Åh!! Det måste vi ordna på nåt sätt (hur hur hur!). Kul med passa pyssel synd bara att jag inte är så händig av mig! Får funder på det! :)
  • Bagare
    förlovadflicka skrev 2011-01-13 14:44:38 följande:
    Man kan ju ha bilder eller nåt med svanar som sätter huvudena mot varandra så det blir som ett hjärta, du vet :D Fy vad kul, tyckte det lät väldigt konstigt med svantema när jag läste rubriken men om ni ska heta det låter det som en jättekul idé :D 
    Ja det ska vi ha på våra inbjudningskort har vi nu kommit fram till! :) Jaa ett självklart tema för oss, kul också att hälften av de som kommer såklart heter Swan också! :D
  • Luci


    Bagare skrev 2011-01-13 14:07:31 följande:
    Då jag kommer att ta min blivande mans efternamn Swan kommer vi att ha ett svantema på vårt bröllop i sommar! Skrattande
    Är det någon som har några idéer på hur man får till ett bra temabröllop? Vi försöker just nu hitta inbjudningskort med svanar på men har inte hittat några som vi gillar.
    Swan!
    Så vackert och ellegant och just för er med ett speciellt betydelsen.
    En vånlig bild av svan är när de skapa ett hjärta med halsen.  Romantikt!
    Men jag tycker att allt som är vitt och med longa linjer och designer kommer att passa väldigt fint på era tema.
    som t.ex. en sådan tårtdekoration:
    Swantema
  • Luci


    Kolla vilken roligt och enkel swan känska man kan få i din bouquet...
    Swantema
  • Mace

    Åh vilket roligt tema!!

    Några idéer:

    - Svandun (kanske tom är lättast att köpa en dunkudde) i små glas/burkar som dekoration. Tillsammans med vita pärlor kanske?

    - Fjädrar i bukett och/eller i håret. 

    - Det finns ju mycket svandekorationer. Gå till secondhandbutiker/loppisar och till krimskrams/kitsch-butiker och leta efter svanar i olika former och storlekar. Köp en flaska vit sprayfärg (eller någon annan färg om du vill) och måla dem allihop (för att få dem enhetliga). Dekorera borden med dem.

    - Skapa/leta rätt på en siluett av en svan och använd den genomgående genom hela bröllopet i olika storlekar, färger, former. Det finns säkert flera som gör det, men jag följer en blogg som heter pen n' paper flowers (googla) som ofta tar fram siluetter. Då får ni en egen siluett som är bara er.

    - Vill ni ha ett lekfullt bröllop så gör en fotohörna med en stor siluett och/eller sådant här plank där man stoppar in huvudet och då blir huvudet på en svan. (Oj vilken dålig förklaring... men du förstår nog.)

    - Kanske du kan hitta arband eller liknande som ser ut som en svan?

    - Vill ni inte vara jättetraditionella borde det gå att göra en tårta som ser ut som en svan (fast liggande då).

     

  • Mace

    Lite mer:

    - Vita hortensia ger ju lite känsla av ruffsiga fjädrar. Kanske passande blomma att använda? 

    - Marsipansvanar som dekoration på deserten?

    - Svansiluett på servetterna?  

  • Bagare
    Luci skrev 2011-01-17 10:20:07 följande:


    Kolla vilken roligt och enkel swan känska man kan få i din bouquet...
    Swantema
    Jaa!! Smart! Absolut nåt att prata med blomsterbindaren om! tack! :D
  • Bagare
    Mace skrev 2011-01-17 13:15:16 följande:
    Lite mer:

    - Vita hortensia ger ju lite känsla av ruffsiga fjädrar. Kanske passande blomma att använda? 

    - Marsipansvanar som dekoration på deserten?

    - Svansiluett på servetterna?  
    Men oj vad mycket bra idéer! Tack så mycket för alla föslag! Mer vill jag ha!! :D

    Gillar idén på dun på bordet! Det är utomhus så det gör ju inget om de flyger runt. Det förstärker ju bara känslan! Och vita pärlor måste man ju också kunna hitta på loppis, nå gamla plasthalsband eller så!
    Jag ska kolla upp bloggen du följer och måste även googla blommorna för jag vet inte riktigt hur de ser ut! Men tack jag sparar alla tips!
  • helena86
    Bagare skrev 2011-01-17 09:02:58 följande:
    Vore super coolt! Men var får jag stora änglavingar ifrån!? :)
    På Panduro hobby har de änglavingar i alla storlekar och de är ganska billga oxå. Jag har de största som jag hade på en änglafest och de kostade 120 kr tror jag :) Om du inte har någon panduro affär i den staden du bor i så är det hemsida www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet

    Lycka till! :D
  • Mace
    Bagare skrev 2011-01-17 14:22:02 följande:
    Men oj vad mycket bra idéer! Tack så mycket för alla föslag! Mer vill jag ha!! :D

    Gillar idén på dun på bordet! Det är utomhus så det gör ju inget om de flyger runt. Det förstärker ju bara känslan! Och vita pärlor måste man ju också kunna hitta på loppis, nå gamla plasthalsband eller så!
    Jag ska kolla upp bloggen du följer och måste även googla blommorna för jag vet inte riktigt hur de ser ut! Men tack jag sparar alla tips!
    Här, hortensia: www.loveandlavender.com/wp-content/uploads/2011/01/nhusteve017.jpg

    Brudspirea borde också passa bra till.

    Pärlor brukar gå att köpa ganska billigt på nätet, så googla lite där.  
  • Mace

    Förresten.... är du bagare på riktigt? Borde det inte vara relativt enkelt att baka kuvertbröd som ser ut som svanar?

  • Zelmah

    rlgrossisten.se säljer billiga sötvattenspärlor har köpt där för längesen, de kanske även har vaxpärlor som är ännu billigare. Googla lite o jämför pris på pärlorna..

    på tradera har de ofta änglavingar, har sett det flera gånger. Är man händig o gillar att pyssla kan man ju även fixa dem själv.

    kanske du kan ha en vit fjäderboa om axlarna? fast de kanske blir lite mycket... beror på vad du har för klänning, men annars är det ju supersnyggt med fjädrar i håret. googla på fascinators wedding så finner du mkt fina bilder
     :)

    annar har alla föregående talare kommit med superbra tips tycker jag!

  • Bagare
    Mace skrev 2011-01-17 14:39:01 följande:
    Förresten.... är du bagare på riktigt? Borde det inte vara relativt enkelt att baka kuvertbröd som ser ut som svanar?
    Haha nej det är jag tyvärr inte! Heter Bengtsson i efternamn så min sambo har alltid kallat mig Bagare Bengtsson Flört
    Känner dock en bagare och kanske ska se om det är nåt han kan göra!! :)
  • jossann

    Oj, vilket roligt tema! Tycker som många ovan sagt att det borde gå att hitta nån typ av stämpel eller bild på internet som ni kan använda på t.ex. inbjudningskorten osv med två svanar som bildar ett hjärta.
    Ni skulle ju kanske kunna ha svanar i marsipan uppe på toppen av tårtan också (om ni nu ska ha marsipantårta, eller våningstårta ihuvudtaget) :)

  • Bagare
    jossann skrev 2011-01-18 11:35:09 följande:
    Oj, vilket roligt tema! Tycker som många ovan sagt att det borde gå att hitta nån typ av stämpel eller bild på internet som ni kan använda på t.ex. inbjudningskorten osv med två svanar som bildar ett hjärta.
    Ni skulle ju kanske kunna ha svanar i marsipan uppe på toppen av tårtan också (om ni nu ska ha marsipantårta, eller våningstårta ihuvudtaget) :)

    Jag hittade denna bild som vi kommer att använda på inbjudningskorten. Kanske kan man även använda den på bordsplaceringskorten..! Hoppas bara att det blir snyggt när man skriver ut på vanlig skrivare... :/
    Ja vi ska nog köra med marsipansvanar! Jätte fint! Färgtemat är guld och vitt så en gräddig tårta med lite gulddetaljer och marsipansvanar vore perfekt! :D
Svar på tråden Svan-tema