• Åkerfeldt

Nu fick jag änna panik....

Nu fick jag panik och vet inte riktigt vad jag ska göra...
    vi gifter oss den 5/2 och min M2B har en kompis som är gammal bröllopsfotograf hon h*n skulle fota oss. idag fick vi ett sms där h*n skriver att de får tacka nej till inbjudan och fotograferingen då de inte har tid.
    så nu står jag utan fotograf och det är bara 25 dagar kvar. Sedan till det andra problemet. h*n som skulle fota oss skulle göra detta gratis så nu har vi inga pengar att lägga på detta. vet inte riktigt hhur jag ska få ihop det...

ville bara skriva av mig lite....  

• Svar på tråden Nu fick jag änna panik....
  • 28 december

Oj vad tråkigt! Nu vet jag ju inte exakt! varför de tackade nej till er.
    Men att man "bara" inte har tid känns inte som en bra andledning. (Inte för mig i alla fall)
    Om inte! det är så att det har blivit särskilda omständigheter som gör att de inte har tid.
    Då är det ju en helt! annan sak.
    Lycka Till!

• Åkerfeldt
    28 december skrev 2011-01-12 21:17:30 följande:
    Oj vad tråkigt! Nu vet jag ju inte exakt! varför de tackade nej till er.
    Men att man "bara" inte har tid känns inte som en bra andledning. (Inte för mig i alla fall)
    Om inte! det är så att det har blivit särskilda omständigheter som gör att de inte har tid.
    Då är det ju en helt! annan sak.
    Lycka Till!
    Hon pluggar och har inte tid att gå på bröllop skrev hon....

• 28 december
    Åkerfeldt skrev 2011-01-12 21:20:35 följande:
    Hon pluggar och har inte tid att gå på bröllop skrev hon....

Då förstår jag. Då finns det ju en vettig andledning.
    Synd att hon inte sa det tidigare kan jag tycka.
    Men det var ändå fint att Ni fick en förklaring.

Jag skulle nog bli lite ledsen om detta hände mig.
    Men jag skulle däremot inte! bli sur.
    Man får ju respektera att människor inte alltid kan hjälpa en.

Styrke kramar till Er!
  • MKF

Oj, det lät verkligen tråkigt. Fotografer kanske går att få tag på med kort varsel då det inte är den populära bröllopssäsongen. Budgeten är ju svårare. Visst är det lite sent, men kanske kan ni be om pengar i present. Eller kanske finns det någon buffert som ni kan låna lite pengar av?

Nu vet jag ju inte hur stor del av dagen ni helst ville ha med fotografen, men om ni i alla fall kan ta porträttfoton med en erfaren bröllopsfotograf. Kanske har ni någon duktig fotointresserad vän med bra utrustning som kan vara med under resten av dagen?

• Lysdioda

Oj vad trist. Jag kan för det första tycka att man ringer och meddelar en sådan viktig sak som att man inte längre ska komma på ett bröllop, särskilt om man har ett uppdrag under dagen. (och, har hon dessutom varit brölloposfotograf tidigare så skulle jag ställa mer krav på förstånd och vett på henne). Ett sms är inte garanterat att komma fram och för den deles läsas i tid. I såfall ska man begära svar i smset.

Jag tycker ursäkten om att man ska plugga låter lite tunn, för sånt vet man ju om innan som regel, om man inte åkt på nån omtenta eller redigering av uppsats eller liknande. Ska inte spekulera i om anledningen är sann eller inte, men det kanske vore en idé att ta kontakt per telefon för att efterfråga om ni på nåt sätt kan underlätta så att hon och ev respektive kan vara med på dagen i alla fall? Eller om hon har tips på nån annan fotograf.

Jag vet att folk lägger väldigt mycket olika pengar på fotograf en sån här dag. För vissa är det en av de största utgifterna (inklusive tackkort) och för andra är det kompisar som tar bilder och sedan beställer man via fujidirekt... men, oavsett hur i gör så ska ju fakturan inte betalas direkt om ni väljer en professionell. Det kanske går att lösa? Och, om ni sprider ordet så kanske andra i er närhet vill fotografera er.

Hoppas det blir bra oavsett och att det inte bli nån ovänskap er emellan.

• Lysdioda

Men vad skönt! Njut nu av er dag!

• pumiz

Kände att jag vara var tvungen att kommentera denna delen i ett tidigare inlägg:
    "Jag tycker ursäkten om att man ska plugga låter lite tunn, för sånt vet man ju om innan som regel, om man inte åkt på nån omtenta eller redigering av uppsats eller liknande. "

För det är inte alls så att man ofta vet om det innan. Vårterminens schema kommer oftast inte förrän nu i mitten/slutet av januari och det är först då man får reda på tentadagar, obligatoriska tillfällen odyl... så att det skulle vara för tunt som ursäkt kan jag inte hålla med om...

• Åkerfeldt
    www sussii se skrev 2011-01-20 11:32:22 följande:
    Ett tips är att önska er en fotograf i bröllopspresent! :)

Hoppas att det löser sig för er!

// Fotograf Sussii Erlandsson 
    det har redan löst sig...
  • Mace
    pumiz skrev 2011-01-13 17:32:26 följande:
    Kände att jag vara var tvungen att kommentera denna delen i ett tidigare inlägg:
    "Jag tycker ursäkten om att man ska plugga låter lite tunn, för sånt vet man ju om innan som regel, om man inte åkt på nån omtenta eller redigering av uppsats eller liknande. "

För det är inte alls så att man ofta vet om det innan. Vårterminens schema kommer oftast inte förrän nu i mitten/slutet av januari och det är först då man får reda på tentadagar, obligatoriska tillfällen odyl... så att det skulle vara för tunt som ursäkt kan jag inte hålla med om...
    Lite OT, men... har man lovat att man skall ställa upp och fotografera (eller på annat sätt hjälpa) någon så kan man ju inte bara dra sig ur, oavsett vad som händer. Det är ju en sak att tacka nej till en inbjudan, men om man lovat att hjälpa till med något så tycker jag att man får skylla sig själv om man missar en tenta för det borde man tänkt på innan man lovade.

(Nu vet jag inte alls om det verkligen var så i det här fallet..) 
Svar på tråden Nu fick jag änna panik....