• tyralainen

Vad tycks om detta infokort?

Bröllopsinformation

Vi älskar barn men denna kväll får de stanna hemma.

Givetvis är ammande barn välkona med sina mammor.

Det kommer att gå en buss mellan kyrkan och festplatsen. Meddela oss om ni önskar åka med .

Meddela eventuella allergier eller önskemål om vegetarisk kost.

Vi bjuder på dryck under middagen, önskas mer efteråt finns det att köpa i restaurangens egen bar.

Vill ni förgylla vår dag med tal eller andra trevligheter, kontakta i förväg någon av våra toastmasters: XXeller XX

Önskar ni ge oss en present så tar vi tacksamt emot ett bidrag till vår bröllopsresa. Detta kan sättas in på konto XXX Glöm inte att skriva namn så vi vet vem vi ska tacka.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 22:53
    Självklart är det mellanrum mellan styckena. Vet inte varför de inte syns :s
  • Svar på tråden Vad tycks om detta infokort?
  • Chiara

Ja det låter väl bra. väldigt informativt och infon ni vill ge kommer fram.
    Sen hade nog jag som gäst känt mig tvingad att ge er ett bidrag till eran bröllopsresa efter det kortet men det är jag. hade nog skrivit som present förslag ger vi bidrag till våran brölloppsresa som nånting....

För att nu kände jag att om ni ska ge oss present så tar vi emot pengar till våran resa annars kan ni lämna presenten hemma .

men osm sagt det är jag vi kommer skriva något som är i stil med resten av informationen lite roligt mer lättsamt.
    Å såå var det det här med presenter alltid lika svårt eller?
    våra förslag är
    bidrag till att vi ska få ta oss i väg på våran bröllopsresa
    få möjlighet att uppdatera vårat möbelemang på ikea
    eller någon egengjord och personlig present

allt är lika uppskattat, men nu har ni några förslag om ni vill ge er ut i present djungeln...

• Emblas Mamma

Rakt på sak - tycker det var bra :)
    hehe - lite skönt om man får som man vill med bidrag istället för krimskrams tycker jag :)
    jag avskräcktes dock inte av att man skulle bli tvingad eller så, men håller med om att man kanske kan skriva på ett annat sätt om känsliga släktingar finns? :)

• tyralainen

Det var det vi kände. Bättre att då bidrag än att få en massa saker som vi inte behöver. Mer tips på hur man kan formulera detta om presenter?

• himlenrunthörnet

Jag tyckte det lät jättebra! Funderar kring formuleringar kring exakt samma innebörd! Diskuterade med en kompis idag kring det här med hur man uttrycker att man önskar sig bidrag till bröllopsresa. Funderade på att krångla till det och hänvisa till en bröllopssidda på nätet där det framgick att det var detta vi önskade oss, eller hänvisa till toastmaster ang vad vi önskar oss, men kom fram till att vi själva som gäster hade uppskattat enkelheten i en klar formulering och att man som gäst inte behöver söka vidare efter informationen. Vi hade tänkt skriva att vi önskar oss detta direkt på inbjudningskorten, men det kanske är en bra idé att göra det på ett informationskort där man ju, precis som ni,  kan informera om sådant som specialkost, varför det är barnfritt osv!

• Vott

Jag tycker det var ett mycket bra infokort!

Angående känsliga släktingar och bröllopsresebidrag tror jag aldrig att man kan göra de helt nöjda utan man får helt enkelt stå för vad man önskar sig. 

• Mariabridetobe

Hej vi har tänkt oss nåt liknade, vi hittade en fin ramsa som vi tänkta använda ang Gåva. 

Gåva: En enda gåva vi vill ha – att du som gäst tackar Ja.                                               
     Men om ni ändå gåvor vill oss ge, så är här vår idé…                                                         
     För att inte få dubbletter av dukar, vaser och gröna assietter,                                        
     Ber vi er att strunta i paketen, och istället ge oss möjligheten,                                        
     att få åka till sol och strand, där vi får vandra hand i hand.

• himlenrunthörnet
    Mariabridetobe skrev 2011-01-24 14:03:56 följande:
    Hej vi har tänkt oss nåt liknade, vi hittade en fin ramsa som vi tänkta använda ang Gåva. 

Gåva: En enda gåva vi vill ha – att du som gäst tackar Ja.                                               
     Men om ni ändå gåvor vill oss ge, så är här vår idé…                                                          
     För att inte få dubbletter av dukar, vaser och gröna assietter,                                        
     Ber vi er att strunta i paketen, och istället ge oss möjligheten,                                         
     att få åka till sol och strand, där vi får vandra hand i hand.

Det var fint! Det skulle jag nog också kunna tänka mig att skriva...
  • Piiiip

Jag reagerade också på texten om presenten.

Kanske kan ni formulera om det så det blir mjukare.

• tyralainen

Tack för era synpunkter och nu har vi iallafall skickat ut inbjudningarna.
    Vi skrev till slut bara:

Ÿ Önskelista: Gåvor mottages tacksamt i form av bidrag till vår bröllopsresa!

Eftersom att det är det vi önskar oss så lindade vi inte in det, och jag tror att av de vi bjudit så är det nog ingen som tar det på fel sätt.
    :)

Svar på tråden Vad tycks om detta infokort?