• idaamariaa

Pris för bröllopstårta...?

Jag är på jakt efter bröllopstårta och har hittat en som jag vill ska göra våran..

Men jag undrar är 2500 kr normalt eller dyrt för 60 pers? det blir lite över 42 kr biten..
    såhär ser tårtan ut som jag funderar på..

Någon som vet vad priserna ligger på?

Tacksam för många svar..
    // Ida 
  • Svar på tråden Pris för bröllopstårta...?
  • 1700tal

Där jag kollar börjar det på 43 kr/bit och uppåt så det är nog rätt normal pris.

• fru AM

Låter billigt. Vi betalade 55 kr per bit (tre år sedan) - ett bageri mitt i Stockholm (förmodar att det påverkar prissättningen).

• idaamariaa

okok.. ja jag har tittat runt här och det verkar vara rätt så normalt :)

• SnartFruSir

Vi kommer betala 47 kr/biten. Och det är rätt billigt i Göteborgsområdet... Men jag har läst att många köpt sina tårtor på Maxi och då betalat mellan 30 och 35 kr biten.

• Jeliqa

Vi betalar 40kr/biten men då ger oss konditorn billigare pris eftersom min svärmor är bekant med honom. Annars ligger det på 43-50kr/biten här i området. 

• stjärna18

Vi ska inte ha bröllopstårta utan "vanlig" tårta och de ligger på 25 kr/biten. Tycker inte det är värt att lägga mer =)

• sacki79

Nu vet jag ju inte vart du bor men själv bor men är det en privatperson som skall göra tårtan så tycker jag att det är lite väl mkt med 42 kr/bit. Får du betala extra för ställningen eller ingår hyran av den i priset och skall hon/han modellera brudparet själv eller är det något som du själv fixar? För tårtorna utan brudpar och ställning tycker jag att du borde kunna få ett bättre pris i så fall, ca 2000 kr. Det skulle jag ha gjort.

• S2011

jag tycker det verkar vara ett okej pris. 30 kr biten kommer vi att få betala för vår, men som jag förstår det så är det väldigt billigt i jämförelse med andra.

Svar på tråden Pris för bröllopstårta...?