• Noris

Vigsel på restaurang i Göteborg?

Hej!
    Vi planerar ett litet bröllop med bara en handfull vänner. Vi tänkte vigas på en restaurang där vi sedan äter tillsammans. Vi vill hitta en restaurang med bra mat och antingen ett helt eget rum (chambre separée...) eller ett rum enskilt rum för vigseln, typ en vinkällare, och sedan middag i matsalen. Vi har funderat på Le Village i Haga, men har ännu inte kollat möjligheterna. Har någon något tips?
    Noris

• Svar på tråden Vigsel på restaurang i Göteborg?
  • ijkå

Hej Noris,

Jag har själv fundrerat på Barken Viking emn fick tänka om eftersom de har stängt för renovering från jul och någon månad eller två framåt. Om det inte är under den tiden ni hade tänkt er tror jag att det skulle passa jättebra.

• Draak

Jag har hört att Barken Viking är tämligen kass, just för att de inte stänger av restaurangdelen för slutna sällskap. M a o, är ni ett mindre sällskap får ni kanske räkna med att andra sällskap också vistas i lokalen. Alltså, kolla upp noga!

• Herr och Fru Rynning

Jag kan rekomendera restaurang Kapellet vid Klippan. Fin trädgård som man kan ha vigseln i, underbart god och spännande mat och bra priser. Helene som driver restaurangen är superduktig.

• Relax

Rolig och praktiskt idé med vigsel och middag på ett ställe! Ett par förslag:

- Heaven 23, har ett chambre separée, se hemsida.
    - Herr Dahls, vid Kungstorget, har en ganska stor vinkällare/rökrum/fåtöljrum en trappa ned. I ny regi, jag har inte varit där ännu men det är tydligen bra mat.
    - Pasta et Cotorni i Linné, en liten italiensk restaurang, kombinerad med delikatessbutik, mkt god mat, inte så flashig utan mer pittoresk miljö.
    - Swea Hofs vinarkiv
    - Botaniska Trädgårdens restaurang, jag kommer inte ihåg om det finns enskilda rum men det är stora glasväggar så det kan bli en fin inramning.
    - Hagabadet, finns ett par olika restaurangavdelningar, fin miljö och man kan nog hitta på roliga upplägg.
    - Steak, eller det som tidigare hette The Place, där finns det en fin vinkällare för enskilda middagar.

Det finns en massa fler, gå runt och kolla en lördagseftermiddag eller en vardagskväll då det ofta är lugnt på restaurangerna.

• Florentina (fd brud 2004)

Le Village tror jag har bytt namn och ägare. En restaurang som jag tycker verkar jättefin och som jag vet ordnar bröllop är Kock & Vin på Viktoriagatan.

Svar på tråden Vigsel på restaurang i Göteborg?