• Dahlen
    Äldre 9 Jan 22:06
    4274 visningar
    21 svar
    21
    4274

    Aruba?

    Hejsan!
    Vi har planer på att åka till Aruba på vår bröllopsresa. Är det någon som har varit och vill berätta lite om det? Tips?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Aruba?
  • Dunfal­k
    Äldre 10 Jan 01:28
    #1

    Följer denna tråden med intresse då jag och min blivande fru också har tittat på Aruba. :)

  • Äldre 10 Jan 10:28
    #2

    En bekant var dit på bröllopsresa. Hon sa det var otroligt vackert där men också väldigt dyrt.

  • Äldre 10 Jan 15:26
    #3

    Jag har bara hört positiva saker och Aruba är ett av våra alternativ men sen om det är dyrt eller inte varierar beroende på vem man frågar.

  • Pillm
    Äldre 18 Feb 11:25
    #4

    Jag och min sambo åker till Arbua på bröllopsresa den 5 juli.. Någon mer? Eller någon som varit där och kan berätta lite...

    Ha en bra dag!

  • Aasa81
    Äldre 19 Feb 09:34
    #5

    Vi har oxå bokat Aruba och åker tre dgr efter bröllopet:) har också bara hört bra om Aruba

  • Dahlen
    Äldre 19 Feb 11:38
    #6

    Åh så underbart! Kan ni berätta lite om hur ni har bokat? Med vilka, pris och hur länge ni är borta osv?

  • Kemist
    Äldre 19 Feb 12:15
    #7

    Vi har också bokat Aruba, känner egentligen inte någon som varit där men det verkar toppen. Vi åker 13e juni, priset från Arlanda för biljett (till New York via London) var 4500, så inte supebillig. Vi köpte vid nyår, biljetterna går säkert ner vid något tillfälle i vår, för att sedan gå upp igen men vi ville inte vänta.
    Vi anländer till JFK-flygplatsen 23-tiden, sen går flyget till Aruba (via Miami där man byter) runt 5.30 på morgonen. American Airlines är nog bäst, men vi har inte köpt det flyget än, de kostar ca 3500 kr/person. Eftersom vi inte köper resan som ett paket (så vi hoppas verkligen att flyget från London går i tid) så kommer vi få gå igenom tullen och allt sånt, och sen ta oss till en annan terminal så vi kommer inte ta in på hotell däremellan. Härligt med en natt på flygplatsen!

    Vi anländer på Aruba runt två på eftermiddagen, sen är det åtta vackra dagar och nätter på ön! Vi åker tillbaks till New York och tar fem dagar och nätter där för shopping efter (hoppas det finns pengar kvar, haha)! Det roliga är att hotellet i NY kostar nästan detsamma som för Aruba, och det rummet är 13 kvm!
    På Aruba har vi bokat (och betalat) för Radisson Aruba Resort. De hade ett erbjudande när vi surfade runt på Hotels.com runt nyår, där det var halva priset om man köpte redan då, så åtta nätter kostade 10 500 kr. Rummet är 34 kvm stort, utsikt mot trädgård, gratis internet. Ingen frukost eller liknande på köpet dock. Mat och sånt kommer nog vara största utgiften på Aruba för oss, men vi är inte så mycket för all inlusive. Fast som sagt, frukost på köpet hade inte varit fel.
    Åh, det ska bli så mysigt! Hoppas vädret är ok, men vi åker två dagar efter bröllopet så kommer nog främst behöva vila upp oss så även om det är mulet kommer vi ha det fint.

  • Aasa81
    Äldre 19 Feb 12:50
    #8

    Vi fick vår resa i tidig bröllopspresentSkrattande...så det har gett oss en lite bättre budget än vad vi annars hade tänkt lägga på resan.

    Vi hade först tänkt vara 4 dgr i NY och sedan 14 dgr i Aruba, men valde isället att spendera enbart 14 dgr på Aruba. Vi kommer att bo på ett lite finare hotel (4+). Våran resa gick på 25.000kr/pers, och då ingår frukost.

    Kan säkerligen få resan mycket billigare, men vi valde att gå via ombud. Gå in på resia och ticket (eller heter det ticknet? Jag blandar alltid hop dem:)

    Om ni har tänkt att boka resan till denna sommar, så ska ni nog beställa väldigt snart. Flera av flygen var nämligen fullbokade, eftersom det är mycket holländare och amerikaner som åker dit under sina semestrar...

  • Cackis
    Äldre 19 Feb 17:23
    #9

    Aruba är underbart!

    Vi åkte till Aruba på bröllopsresa, efter vår vigsel i New York.
    Missa inte Pinchos Grill, superromantiskt.

    Massa mer info här:

    http://www.bortabra.se/reportage/sydamerika/aruba-nej-aaaaaaaruba/

  • Dahlen
    Äldre 19 Feb 18:12
    #10

    Det låter helt fantastiskt!! Jag vill också åka nu hehe. Vi gifter oss inte förrän i juli 2012 men vi vill boka resa relativt tidigt så att det inte blir allt för dyrt. Ni får gärna berätta om er resa när ni kommer hem! :)

Svar på tråden Aruba?