• Fenomena88

Guldfynd

Jag har funderat över hur Guldfynd kan hålla så låga priser i jämförelse med andra guldsmeder. Är det någon som vet? Är deras ringar lika bra eller är det någon skillnad på guldet/stenarna?
    Guldfynd har rea tom imorgon och det finns en ring där som jag skulle vilja ha.
    Hoppas ni kan hjälpa mig! :) 

• Svar på tråden Guldfynd
  • förlovadflicka

Tycker inte de har så olika priser som de andra kedjorna precis... :S

• TheD

Jag tycker att Guldfynd inte har så många ringar men de som finns så är det inget spec med priserna. Någr dyra andra lite billigare osv.

• Brudenxxx

Vad jag har hört så har Guldfynd och de andra större kedjorna sämre kvalité på stenarna och att det är därför som de kan sälja sina ringar så mycket billigare.

• imdelicate

Det är inte toppkvalitet på diamanterna i Guldfynd diamantsmycken, men ändå bra kvalitet (WSI), det är antagligen en anledning. En annan anledning kan väl vara att det är ett väldigt stort företag som kan köpa in och tillverka stora partier smycken, vilket kan ta ned kostnaden lite.

• johanna 1985

Jag har frågat runt lite och fått veta att en stor del av deras produktioner ligger i Asien.

Alla vet att det är billigare arbetskrafter där, så det är nog därför de kan ha så låga priser.

De guldfyndbutiker som jag varit på verkar ha väldigt tunna produkter.De som är lite större är ihåliga.
    Detta kanske är en annan anledning till lägre priser.

• mysan33

min ring är från guldfynd, mannens med . då vi inte har stor budget fick vi tag på ringar under rean. kändes helt okej. älskar min ring=)

• Emblas Mamma

ringar från guldfynd och liknande är lättare, vissa är ihåliga inifrån och går lätt av.
    Stenarna är inte heller av samma kvalité.

Men hittar ni ringar som ni tycker om kan ni ju köra på det! Det är ju ni som ska gilla dom..

• imdelicate

Deras solitärringar och alliansringar är inte ihåliga, men man får ju lite vad man betalar för. Om en ring är väldigt billig är den troligtvis väldigt tunn, eller ihålig, men det brukar vanligtvis inte handla om sådana ríngar som man använder som förlovnings- och vigselringar. Jag har själv en alliansring från Guldfynd som förlovningsring och är supernöjd med den Skrattande

• Sebastiána

Vad jag har hört är att Guldfynd ringar är lite tunnare.

• Sarastiko

Jag har köpt min från guldfynd.. älskar den =) inte så bra bild men svårt när den glittrar så ;)

Svar på tråden Guldfynd