• 2010 2010

Hur lång bröllopsfest?

Hej!

Har bokat ett ställe för bröllopsfesten och där får man vara fram till kl 01.00. Var på ett bröllop för ett tag sedan och då åkte vi hem framåt 3-tiden. Kändes som det blev en tidspress med just 01.00.

Hur har ni tänkt det med bröllopsfesten? Och ni som haft hur länge höll er fest på? Blir 01.00 lagom eller är det för tidigt att runda av?

Mvh Emma

• Svar på tråden Hur lång bröllopsfest?
  • Lebendig

det beror litegrann på när det hela börjar. Där vi ska gifta oss kommer bussen tillbaka till civilisationen gå 01.00. Vi ska gifta oss 15.00. Jag tycker att manbeöver inte vara uppe hela natten bara för att det är bröllop. Vi kommer definitivt inte att stanna längre än tolv kanske själva.

• Moemoe

Vi har också lokalen till 01.00. Tycker det är ganska lagom, vårt kalas börjar 17.00 (vigseln är vid 14 för familjen så alla vänner kommer direkt till middagen). Tycker 8 timmar middag och party är rätt lagom :)

• Loppansson

jag tycker det hela beor på hur lång middagen är, varit på bröllop där middagen tagit lång tid för det var sååå många tal, middagen var klar vid halv elva och ja, då var det alledels för tidigt att gå hem kl 1. När alla började komma igång, så tändes ljuset och det var hemgång, jätte snopet. Jag vet inte om jag (vi) är några galna party-animals för det roligaste bröllop vi varit på så har festen hållt på hela natten...

• turbovampyria

Vi har våran lokal till 01.30 eller alkohol får itne serveras längre än till dess plus att det ska vara tysst då också. Vi gifter oss 15.30 och festen börjar 17.30 så vi tycker det blir lagom. Jag kommer ändå att vara för trött för att orka längre eftersom jag ska upp tidigt och fixa hår, smink, naglar osv.

• SnartFruSir

Vi har vår lokal hela helgen, just pga att vi tycker att alla ska få stanna så länge de vill. Men jag håller med många av de andra att det beror lite på när middagen börjar och hur länge den håller på. Vi tror inte vi ätit tårtan innan 23 så att stänga kl 01 hade blivti för tajt. Jag kan nog tänka mig att de flesta börjar dra sig hemåt efter 03.

• La Litchi

Hej Emma!
    Har också nojat mig en massa över tiden. Vi får också bara hålla på till kl 01.00 med musik, sen får vi ha en halvtimme till. Hade först vigsel kl 16, men har nu lyckats ändra till kl 15. Tror det kommer att bli bra. Vi kommer att ha brunch dagen efter också. Vet inte hur dags er vigsel är, men om ni har toastmaster kan ni ju t.ex. lämna önskemål om att talen ska hållas korta o.s.v. så att inte det drar ut på tiden och tar tid från dansen. Bokar man ett band vet jag flera som har en speltid på ca 3 h. Sen kan ni ju gå igenom festen så att inte vissa saker tar onödigt lång tid, t.ex. har ni förrätt kan den ju redan stå på borden om det går.
    Lycka till :o)

• Sebastiána

Vi har lokalen till 13.00 dagen efter bröllopet så festen skulle i princip kunna hålla på tills dess, men vi kommer att stänga baren och plocka bort allt dricka och snacks vid ett visst klockslag. Då dör det nog ut naturligt. När detta blir har vi inte bestämt.

Svar på tråden Hur lång bröllopsfest?