• Jag han

Klistra på naglar??

Det här med naglar kan jag ingenting om. Men funderar över budgetvarianter iaf.. Måla själv funkar ju alltid, men fransk manikyr gillar jag, och kan inte göra det själv.
    Undrar lite över lösnaglar som finns i olika butiker. Är det någon som har något att säga om det?
    Vet att det finns sorter där det redan är lim på, som man bara klickar på liksom. Låter ju supersmidigt. Inget kladd eller så..
    Men är de snygga på? Ser de superfejk ut?
    Om så, har ni andra tips till mig? Vad kostar det att gå till salong?

• Svar på tråden Klistra på naglar??
  • Vi2alltid

De som du köper i butik kan se okej ut, men skadar din nagel! Jag skulle verkligen välja att gå till salong. brukar kosta runt tusenlappen.

• prinsessanogrodan

Naglar som man bara klickar på (de har redan lim på sig) är smidiga, helt klart. Lite fejkat ser det ut men det är smidigt. Jag tycker att det är obehagligt att ta bort dom, men det gör inte ont direkt. Jag tycker att de inte sitter bra men det beror ju på vad man gör med händerna och kanske även på hur van man är att ha långa naglar. Du kan väl köpa såna naglar och prova? Det är ju ganska billigt ändå så då går det ju att köpa och prova?

Jag gör naglar på salong några gånger om året och ska göra det inför bröllopet. Jag går till en salong där de gör naglar i gelé. Det finns olika material som de gör naglar i om man går på salong: akryl,glasfiber och gelé. Det kostar olika mycket beroende på material, om du vill ha mer dekoratiner på naglarna än bara vanligt lack, sen beror det på om du bor i en större stad eller om det är en mindre ort och så beror det på vad det är för typ av salong också - vissa är ju mer "snofsiga" än andra
    Det finns nog en massa olika åsikter om vilket material som är "bäst" om man vill göra naglar på salong. Jag gillar gelé bäst för jag tycker att de känns mer "naturliga". Jag brukar betala ca 500 kr för mina.

Jag tycker att du ska prova med naglar som du klickar på och se hur det känns och hur bra du tycker att de håller. Om du bara ska ha dom under bröllopsdagen så kan det säkert funka med såna, man gör ju inte så mycket med händerna under den dagen, det är ju inte som att gräver i rabatter och bakar och städar på sin bröllopsdag

• Jag han

Tack snälla för era svar. Ska fundera lite.. Ska nog köpa ett par o testa. Annars får jag kanske gå till salong då.. Hmmmm.. :)

Svar på tråden Klistra på naglar??