• lyckli­gbrud2­011
    Äldre 7 Jan 17:22
    2581 visningar
    13 svar
    13
    2581

    Hawaii någon?

    Någon som vart på smekm¨ånad på hawaii eler planerar det? Vilkka åkte/ åker ni med och vart ska ni bo/ bodde? Vi har tittat lite på 1 v i Honolulu / waikki och en 1 v på maui. Tips på boende och utflykter mottages tacksamt! Även vilket bolag ni reste med och när. Vi tänkte åa i slutet av augusti..

  • Svar på tråden Hawaii någon?
  • Anna89
    Äldre 8 Jan 16:57
    #1

    Har alltid drömt om att åka till Hawaii, och smekmånaden vore ju toppen tillfälle.. Är också intresserad utav att höra om lite detaljer och ca pris för hela kalaset?

  • Äldre 8 Jan 17:37
    #2

    Hej,

    Vi var på Hawaii förra sommaren, inte på smekmånad men på semester (och för övrigt där min sambo friade ! Jag rekommenderar absolut en vecka i Waikiki! Ni ska besöka Diamond Head, en stor krater i närheten av Waikiki som man kan vandra upp till och där är fantastiskt utsikt över ön! Ni ska definitivt snorkla vid Hanuma Bay och besöka norra delen av ön där Turtle Bay ligger och titta på sköldpaddor! Vi var aldrig på Maui, det fanns så mycket att titta på (tyckte vi) på Oahu så vi var bara där de två veckorna vi var iväg. Vi bokade flyg direkt genom Continental Airlines och sen hotell för sig. Vi åkte i sista veckan i augusti och hade ca 28-30 grader..perfekt väder

  • prince­ss cut
    Äldre 20 Feb 09:41
    #3

    Jag och min blivande har bokat resa till Maui i juni. Först letade vi efter något Miami-Bahamas/Västindien-kombinerat men vi kollade både på nätet och snackade med olika resebolag men vi kände inte att vi fick nåt vettigt förslag. Då kollade vi hawaii och jag hittade en superbra bokning själv genom mrjet.se 
    Vi gifter oss i New York först så vi flyger t.o.r NY-Maui och bor 15 dagar på fyrstjärnigt hotell vid stranden med fem olika pooler och betalar 33 000kr för båda två! Så sjukt bra. Om jag hade bokat boendet genom Marriot (hotellet)  direkt så hade vi fått betala 20 000 mer, men det var billigare som paketresa. Gå in och kika på mrjet, och liknande sidor, det rekommenderar jag! Kan bli bra paketrabatt om man har tur. 
     

  • sweire
    Äldre 20 Feb 16:20
    #4

    Hej,
    jag har varit på Hawaii tre ggr, alla ggr på Oahu och Honolulu och jag älskar Hawaii! Vi funderar på att åka till Californien (jag har bott där i 9 år) och sen vidare till Hawaii i 10-14 dagar. Jag håller med Jennifer S att Honolulu är underbart men vi kommer nog även åka till till Maui som ska vara mycket mer romantiskt än Oahu:)

  • Mini20­11
    Äldre 20 Feb 20:58
    #5

    Jag och min sambo var på Hawaii i en vecka i höstas. Det var helt underbart! Honolulu är ett måste. Världens bästa stad! Fantastiskt shopping och underbara stränder! Att hyra bil är ett måste! Vi var på Maui några nätter, dock var vi mest på hotellet, vilken kanske inte var så smart!


    Vi boka flygbiljetterna via mrjet.se och hotellen på hotels.com. Funkade hur bra som helst och man kommer relatovt billigt undan.


    Hör av dig om det är något speciellt du vill veta.

  • MBride
    Äldre 20 Feb 21:19
    #6

    Hej!
    Jag är också intresserad a mer info om Hawaii :) då vi förmoligen kommer att åka dit  på vår smekmånad Cool.
    Har mest kollat med Swansons, men även med STA travel. Med STA travel verkar vi kunna pussla ihop vår resa precis så som vi vill ha den, medan Swansons verkar köra mer hela paket - så det lutar mer mot STA...
    Vi tänkte åka till San Fransisco (3dgr), sen vidare till Honolulu (ca 10 dgr) och sen till LA  (ca6 dgr) och bila till Las Vegas och Grand Canyon, därefter hem igen. Vi ville egentigen besöka minst ett par öar på Hawaii, men det kanske funkar lika bra att stanna i Honolulu hela tiden?!?
    .

  • EllieP­ellie
    Äldre 21 Feb 08:15
    #7

    Har spenderat en vecka på Oahu och sen 5 nätter på Maui i egna hus vilket jag verkligen rekommenderar. Man kan sköta sig helt själv och behöver inte äta ute varje dag som jag lätt blir trött på:)
    Maui var häftigt att åka runt och se den varierande naturen men Oahu fastnade jag för mest.
    Bokade via Kilroy och husen via olika sidor som lätt hittas om man Googlar lite.
    Lycka till med att hitta en resa ni kommer inte att ångra er!

  • MBride
    Äldre 21 Feb 22:30
    #8

    Hur har ni bokat flyg mellan öarna? När vi pratade med STA Travel hade de ingen möjlighet att boka detta. Det verkar som att vi måste boka inrikesflyget separat.

  • EllieP­ellie
    Äldre 22 Feb 08:17
    #9

    När det gäller flyg mellan öarna så kontaktade vi en resebyrå på hemorten som hjälpte oss funkade kanon!

  • Mini20­11
    Äldre 22 Feb 21:05
    #10
    MBride skrev 2011-02-21 22:30:10 följande:

    Hur har ni bokat flyg mellan öarna? När vi pratade med STA Travel hade de ingen möjlighet att boka detta. Det verkar som att vi måste boka inrikesflyget separat.


    Vi flög med Hawaian Airlines, och det bokade vi via mrjet.se eller flygstolen.se. Funkade hur bra som helst.
    Vi kombinerade vår Hawaiiresa med två veckor på västkusten i USA. Det var en helt fantstisk resa, som vi båda två vill göra om någon gång. Hawaii stod högt upp på önskelistan för bröllopsresa, men eftersom vi precis har varit där så valde vi bort det. Men ibland så kan vi faktiskt ångra oss lite. Så ni som funderar på att åka till Hawaii på smekmånad, gör det!
  • MBride
    Äldre 22 Feb 21:32
    #11

    Tack Mini2011! Jag ska kolla på mrjet!
    Vi tänkte också spendera lite tid på västkusten, men det blir nog max 9 dgr.

    Är det någon som varit på Oahu, Maui och Kauai. Vi tänkte välja 2 av öarna. Men har inte bestämt oss helt ännu. Det blir iaf Oahu och Honolulu, men sen har vi inte bestämt mer.... Är den ena ön att föredra framför den andra?

  • midsom­mardag­en 2011
    Äldre 28 Mar 15:30
    #12

    Jag ska också till Hawaii! Åker 27 juni till Honolulu där v stannar 5 dagar. Bor på Moana Surfrider, vackert, fyrstjärnigt direkt på stranden. Längtar! Sen vidare till Maui där vi tänker bo i eget hus precis som Elliepellie ovan. Och så en tur till Big island för att kolla lite på vulkaner. Vi blir borta i 14 dagar sammantaget. Åh vad jag längtar! Vi betalar 23000 för flyget, 7000 för boende de första 5 dagarna, sen vet jag inte riktigt eftersom det är blivande maken som planerar. 

  • polkap­inne
    Äldre 28 Mar 22:26
    #13

    Jag var på semester i Honolulu för något år sedan och bodde vid Waikiki beach. Underbart men väldigt turistigt. Många japaner, det är lite som deras Kanarieöar:)
    Asså, det är det ju väldigt exotiskt för oss svenskar men när man tänker på det är där väldigt mycket folk.
    Vi åkte buss till Lanikai beach också det på Oahu och det var en paradisstrand, nästan helt öde, kritvit sand och turkost vatten.

    Det sägs ju att Maui är den vackraste ön så om jag skulle dit på smekmånad hade jag velat flyga över till den ön också.

Svar på tråden Hawaii någon?