• jesssicaaa

    ska ungdomar också betala kuvertavgift?

    Hur gör man med ungdomar som ev. bor hemma, mellan 15-20 år men som kanske har jobb osv..och äter säkerligen lika mkt som en vuxen...ska de liksom andra vuxna betala en kuvertavgift? vad tycker ni?

  • Svar på tråden ska ungdomar också betala kuvertavgift?
  • förlovadflicka

    Jag bor fortfarande hemma och om jag skulle gå på bröllop med resten av familjen med kuvertavgift så hade mina föräldrar betalat den, tror det är så i de flesta fall så jag skulle nog säga att ni kan sätta det. Men om ni vet tex att någon familj är fattig och precis får det att gå runt kanske ni kan vara lite sjyssta :)

  • ClaraH

    Jo, de äter kanske ännu mer än en vuxen Skrattande, men jag tycker det beror på hur hög avgift ni tänkt ta. Det kan ju bli mycket för en familj. Jag hade nog valt att inte ta ut avgift  för ungdomarna, de har säkert handlat nya kläder till bröllopet också.

  • turbovampyria

    Det brukar väl gå ett sträck vid 15. De under tar man antingen inte betalt för eller en mindre summa. De som är över 15 brukar man ta vuxenkostnad för. Däremot så anser jag att ni bestämmer själva. Vill ni ta betalt för de över femton gör ni det annars funkar ju en mindre summa, som halva kuvertavgiften.

Svar på tråden ska ungdomar också betala kuvertavgift?