• Glamourama

Sheer cover

Hej!
    Undrar om det är någon som har använt sheer cover? Sminket som tvshop gör reklam för.
    Concelern ska vist täcka ärr, fräknar mörka ringar och så vidare.
    Har två ärr i ansiktet som slår i blått, och är svåra att dölja. Undrar om någon provat denna produkt och varit nöjd?
    Vill gärna dölja dem och känna mig vacker på mitt bröllop.

• Svar på tråden Sheer cover
  • MaybeBride09

Sheer Cover är bra, men inte lika bra som på reklamen. Så om du vill täcka ärr skulle jag i så fall gå på en sminkkurs hos t. ex Make Up Store och se om de kan rekommendera ngt. För jag tycker Sheer Cover är precis lika bra som alla andra mineralpuder. 

1 oktober 2011 säger jag JA
  • MaybeBride09

När du säger att det går i blått, har du testat ett neutraliserande täckstift, t. ex trion som finns på make up store (finns av alla märken med smink)? 

1 oktober 2011 säger jag JA
  • Maria Rebecca

Jag vill täcka över en av mina tatueringar, och blev tipsad om s.k. teater makeup, ska tydligen täcka ALLT, och finns hos typ maskeradaffärer och på nätet, men har inte hunnit införskaffa något så jag har inte hunnit prova.

• sofi 88

Tror dock att teatersmink inte andas lika bra som vanligt smink och kanske inte är lika bra att ha i ansiktet under en heldag?

• Glamourama

Har provat allt och inget funkar.
    Teatersmink kan jag inte använda då jag är allergisk mot flera oljor som används i smink :(

• Maria Rebecca

Ja det så klart, tänkte inte så långt, kanske inte är kalas i ansiktet. :(

Hoppas att du hittar något som funkar för dig. Lycka till!

• Moonchild

Hej!

Skulle inte förlita mig på Sheer Cover i det läget. Mycket TV, lite verkstad! Flört

Det bästa är att knata runt ett större varuhas typ Åhlens och prata med alla olika sminkmärken och kolla ifall de kan trolla fram någon concealer som funkar på dig. Mac kanske kan funka?

• 1700tal
    sofi 88 skrev 2011-01-06 18:24:05 följande:
    Tror dock att teatersmink inte andas lika bra som vanligt smink och kanske inte är lika bra att ha i ansiktet under en heldag?
    Teatersmink är rent "spackel" med färg, hälsar teaterapan...  Blir perfekt på bild, video och långt håll men när gästerna ser dig riktigt nära lär de hoppa högt!
  • Glamourama

Har provat alla märken ute i handeln, och inget funkar. Så jag antar att jag famlar efter halmstrån :(

Svar på tråden Sheer cover