• RockTroll

Shalins solvind

Någon som köpt den nyligen och kan säga vad ni fått betala på respektive ställe? Skriv gärna om det är rött eller vitt guld :)

Bröllop 28/5 rocktroll.blogg.se
  • Svar på tråden Shalins solvind
  • chriss82

Hedbergs guld tar 11200 kr för rött guld och + 400 kr om man vill ha den i vitt guld. Det är ett bra pris då jag sett ringen för 13000-14000 kr i andra affärer. Jättefin ring som jag är sugen på. Vitt guld blir det för mig.

• Fossing77

Vet att Hedbergs Guld här i Dalsjöfors har Shalins ringar, men lämnar inga priser på dem på nätet. Man får ringa eller besöka dem i butiken. Lite pinsamt att jag som bor nära ett sånt billigt guldvaruhus inte varit där och snokat än, men jag ska... sen... ;) Kolla upp numret på deras hemsida annars och ring :)

• TrueLove

Jag har jobbat i en guldsmedsaffär och vi hade Schalins i vårt sortiment. Vi tog inga "egna" priser utan man fick en lista från Schalins om vad det skulle kosta. Priset på guld går ju upp och ner konstant så det blev en massa ändrande på ringarnas priser hela tiden. Vitguldstillägg ligger på 400:-. Ett tips är att ringa Schalins och kolla ursprungs priset. Sen kan det ju vara så att affärerna har rabatt. Vi hade 25% på vigselringar.

Solvind är en fantastiskt fin ring! 

• chriss82

Det priset jag skrev förut är Hedbergs i Dalsjöfors.

Fossing: Att du inte varit inne o kollat där än :P  Kul datum ni valt för er vigsel./Chriss (christine från familjeliv)

• Miceme

Jag vet inte just solvind men den schalins ringen jag vill ha är flera tusen billigare på vigselbutiken.se

• Brudtillslut

Jag har nyligen beställt från Hedens guld i Göteborg. Jag betalade 9683kr  för Solvind i rödguld, de tar 10063 kr för vitguld. På deras hemsida fyller man i och ber om kostnadsförslag, det mailar de snabbt tillbaka. Allt fungerade fantastiskt bra med deras service, är mycket nöjd, tror det tog knappt en vecka med gravering och innan jag fick den. Kan verkligen rekommendera dem...

• RockTroll
    Brudtillslut skrev 2011-01-06 20:27:35 följande:
    Jag har nyligen beställt från Hedens guld i Göteborg. Jag betalade 9683kr  för Solvind i rödguld, de tar 10063 kr för vitguld. På deras hemsida fyller man i och ber om kostnadsförslag, det mailar de snabbt tillbaka. Allt fungerade fantastiskt bra med deras service, är mycket nöjd, tror det tog knappt en vecka med gravering och innan jag fick den. Kan verkligen rekommendera dem...
    Oj det gick fort Glad har hört mycket bra om hedens guld av vänner som köpt ring där.
    Bröllop 28/5 rocktroll.blogg.se
  • Fossing77
    chriss82 skrev 2011-01-06 20:12:24 följande:
    Det priset jag skrev förut är Hedbergs i Dalsjöfors.

Fossing: Att du inte varit inne o kollat där än :P  Kul datum ni valt för er vigsel./Chriss (christine från familjeliv)
    men hejje! ;)
  • svanba
    Brudtillslut skrev 2011-01-06 20:27:35 följande:
    Vilket fantastiskt pris! Vår lokala guldsmed tar 14.995 kr för samma ring!
    Betalade ni förskott och fick sedan ringen skickad till er? Vi var i kontakt med guldklippet.se men de skickade inte Schalins ringar av någon anledning...
  • Brudtillslut

Svanba: Jag fick betala 10% handpenning vid beställning och sedan resten när ringen var klar att skickas till mig. Så jag betalade hela summan innan jag fick ringen. Då tog det bara någon dag så hade jag ringen, den skickades med REK. En tre-mån (tror jag det var) försäkring ingick i priset och äkthetsintyg fick jag också.
    Som sagt, jag är jättenöjd med deras service.

Svar på tråden Shalins solvind