• Dazzle

Alkoholfri bröllopsfest - hur har ni gjort?

Hej

Vi är av olika skäl inne på att vi ska ha en alkoholfri bröllopsfest.

Såg i någon tråd någon mer, å här är vi ju alla samlade så visst finns det fler därute? Hur har ni gjort? Vad har ni serverat istället till skål, middag, m.m.?

Dazzle

• Svar på tråden Alkoholfri bröllopsfest - hur har ni gjort?
  • TheD

Vi kommer ha skålchampagne men sen är det inget alkohol.

• FelizLane

finns ju alkoholfri ''champagne'' på systemet. Eller typ cider eller nått sånt i såna fina flaskor.. 

• FelizLane

Var på alkoholfritt bröllop i sommras... Där serverade de vatten, coca cola, cider och annan vanlig dricka.. Just coca cola för det var deras ''favvo'' dryck.. 

• Chiara

Jag kommer att göra en alkoholfri bål eller två och så en massa COLA då m2b älskar cola... Men så kommer det ju att finnas annan dricka med.. dock kommer inte vi servera någon alkohol alls möjligen att vi kommer köpa några flaskor av Chapen hills alkoholfria vin från maxi/coop och servera som "champange"  men som sagt ingen alkohol komemr att serveras däremot har vi sagt att dem som abslout vill får väl ta med sig själva dock tänke inte vi bidra till att dem glömmer våran dag!

• 1700tal

Brudskålen är väl det enda folk förväntar sig ska vara bubbligt och ljust men det måste ju inte vara skumpa för det. Alkoholfri cider, pommac eller alkofritt mousserande vin ser ju likadant ut.

Till middagen är det trevligt med bubbelvatten i olika festliga smaker för de som inte gillar läsk. Skulle själv aldrig dricka nåt med socker till mat men bubbelvatten funkar alltid.

Någon läskande bål med is och färsk frukt i under kvällen uppskattar säkert ihop med tilltugg.

• Dazzle
    Emblas Mamma skrev 2011-01-05 20:03:22 följande:
    JAg tycker att Cider alltid är gott till lite finare mat om man inte har vin :)
    Tack alla för svar!

Jag tycker att cider å bål e hemskt smarrigt.. Tycker det vore fint å skåla i bål å som cider vill jag tipsa om Halmstads Crush, superfruktig och god, finns även som light och i 33cl glasflaskor... Det kanske man skulle satsa på faktiskt... =). Själv älskar jag sådan cider! =).
  • Dazzle
    1700tal skrev 2011-01-05 20:14:49 följande:
    Brudskålen är väl det enda folk förväntar sig ska vara bubbligt och ljust men det måste ju inte vara skumpa för det. Alkoholfri cider, pommac eller alkofritt mousserande vin ser ju likadant ut.

Till middagen är det trevligt med bubbelvatten i olika festliga smaker för de som inte gillar läsk. Skulle själv aldrig dricka nåt med socker till mat men bubbelvatten funkar alltid.

Någon läskande bål med is och färsk frukt i under kvällen uppskattar säkert ihop med tilltugg.
    Hej

Ja det e nog bäst å ha med lite bubbelvatten som du säger.

btw så har jag varit på bröllop på bjärka säby när min kusin gifte sig. Trevligt att vi som gäster kunde ligga över å sen äta frukost ihop å öppna presenterna... =). lr iaf titta på när de gjorde det.. =).

D
  • förlovadflicka

Vi ska ha helt alkoholfritt, vi kommer själva att dricka cider men gästerna kan så klart välja cola eller mineralvatten osv från restaurangen :)

• Lysdioda

Det finns ju alkoholfri öl, såväl som rött eller vitt vin om man vill ha det som alternativ, beror väl lite på ekonomi och anledningen till att man har alkoholfritt och om man ska köpa en själv eller inte, eller om lokalen håller med bar och sortiment.

Vi var på nyårsfest där de serverade vitt och rött alkoholfritt från systembolaget och det var goda viner även om jag inte just nu minns namnen på dem. Det vita blandade de med sprite till välkomstdrink och då blev det lite bubbligt och sötare vilket jag kan rekommendera.

Jag dricker inte själv bubbelvatten och tycker det är jättetrist när det bara finns det och lättöl att välja på när man äter middag och blir också glad för vanlig läsk när det finns :)

• SaCa

Vi planerar att ha alkoholfritt och har redan pratat med restaurangen att vi vill ha vin till maten och alkoholfri mousserande till fördrinken och det skulle inte vara något som helst problem. Så alkoholfritt vin till maten och alkoholfritt bubell till fördrinken förutom till barnen som får välja om de vill ha vatten, cider eller läsk. Men är det någon som har förslag till alkoholfri avec till kaffet eller måste vi skippa det? :P

• ClaraH
    1700tal skrev 2011-01-05 20:14:49 följande:

Jag håller med här. Ett måste är sockerfri dryck till maten. Jag skulle heller aldrig dricka något med socker till maten. Mineralvatten funkar bra, men ha även kranvatten som alternativ. Sen skulle inte jag lägga citron i bordsvattnet, till maten är neutralt bätte tycker jag.
  • Kattpoet

Pommac  och Champis  gjordes som en  ersättning för  champange, man kan skåla i det  och  få det i glas flaskor för då är smaken annorlunda emot plast flaskorna.

Det finns MASSOR med alcoholfria drinkar, drycker och sådant och man behöver inte bara gå för alcoholfri öl, vin och annat .

Bor man i Östergötland eller inte allt förlångt bort från Linköping så är Brunneby musteri ett bra ställe att köpa god  cider i olika smaker för en relativt billig penning.

Brunneby ligger om man åker från linköping emot  Borensberg och Motala. 

• 28 december

Vi ska ha en alkoholfri förlovningsfest. Det kan bli tråkigheter med alkohol i bilden.

Svar på tråden Alkoholfri bröllopsfest - hur har ni gjort?