• Jeanette G

    Hjälp! Beslutsångest ang. färg

    Jag har beslutsångest! Jag kan inte bestämma mig för vilken färg jag ska ha på skorna. Eftersom jag har kort klänning kommer skorna synas ordentligt också. Jag har länge vart inne på rött, men efter att ha suttit och kikat på bilder har jag också blivit sugen på färger som gult, ljus orange och "nude"-färgade.
    Rött är superduper snyggt, men dom andra färgerna smälter liksom ihop lite mer mot huden på ett sätt jag gillar.

    Tänkte bara höra vad ni tycker, få lite åsikter från andra.
    Nån mer som haft nån rolig färg på skorna föresten?

  • Svar på tråden Hjälp! Beslutsångest ang. färg
  • Jeanette G

    ClaraH: Åh, va fina :) Härlig färg. Tycker det är så kul när folk har lite annorlunda skor till kort klänning.

    FelizLane: Vårt tema går i blått och lila, men när det gäller hur jag ser ut så skiter jag i färgtemat. Eftersom jag inte ska ha någon brudbukett heller så är det inget som behöver matchas.

  • FelizLane

    Men dåså.. Då tycker jag att du tar den färg du gillar bäst.. Lätt för mig å säga :P Men vill du att skorna ska sticka ut eller inte...det är ju lite de som är frågan.. 

    Jag kommer nog ha någon ritkigt häftig färg på skorna när jag gifter mig. Det är liksom lite jag :) 

  • stjärna18

    Tänk inte så mycket på färgen utan köp ett par som du tycker om =) oavsett färg!

  • AndréaK

    Ett tips är att välja skor som du kommer att vilja/kunna använda igen, så himla onödigt att endast ha dem på i några timmar och sen aldrig vilja använda dem igen...=)

  • Zelmah

    Jag ska ha röda skor! Och rött läppstift och nagellack. Supersnyggt med röda skor tycker jag, det bryter av på ett snyggt sätt, en stark men ändå klassisk färg som gör sig snyggt på ett bröllop tycker jag :)

    Har hela tiden vetat att vita skor inte var något för mig, först var jag inne på cognacfärgade men bestämde mig sedan för röda och har köpt ett par i skinn och ett par i sammetsliknande tyg med snygg glans. Får se vilka det blir, de som är skönast förmodligen. Får så himla ont i knäna och fötterna av högklackat... :(

    Jag röstar på röda men gå efter din magkänsla och vad du tycker är finast och vad som är mest Du!

  • Jeanette G

    Ja, jag har också hela tiden vetat att jag inte vill ha vita, och det skulle jag definitivt aldrig mer använda. Just nu är jag mest inne på röda eller gula skor (jaa, gula låter konstigt, men jag har sett en så snygg bild med en brud i gula skor). Skomodellen vet jag ungfär hur den ska va och de får gärna sticka ut.

    Är det risk att man ser blek ut i röda skor?

    Usch, sen måste jag hitta några låga skor att ha vid vigseln också eftersom den kommer vara utomhus på gräs. Jag trodde att skoletandet skulle bli kul, men nää...

  • Mariabridetobe

    Jag skulle ha röda skor efter färgtemat, även om jag ska ha långklänning.... Men då vi ändrade färgtemat blir det nu rosa glitter skor Skrattande Som jag oxå kan använda efteråt... Vill ha något annorlunda... Och tycker definitivt att du kan ha röda skor till kort klänning, kommer bli supersnyggt!!! Bara du känner att det är rätt för dig, det är viktigast!!

  • Jeanette G

    Mariabridetobe: Gud va coolt med rosaglittriga skor! Nästan synd att du ska ha lång klänning :)

    Hm, det blir nog röda. Kommer alltid tillbaka till rött så det måste vara rätt då. Känns väldigt jag dessutom. Har ju ett par nya, oanvända röda skor redan som visserligen inte är exakt den modellen jag vill ha, men hittar jag inget annat funkar dom. Dessutom är dom inte i satin, vilket säkert skulle bli förstört så fort jag satte fossingarna i gräset.

    Bild på skorna: www.brollopstorget.se/hem/jeanette_g/gallery/phpavpdcp.jpg

  • Zelmah

    Superfina! verkligen! Tror det blir skitsnyggt :)

    tror inte att man ser blek ut i rött, i gult däremot kan man nog lätt se blek ut, men gult låter också häftigt helt klart. Men själv älskar jag just rött :)

    Jag hittade ett par röda ballerina på www.laredoute.se som var på rean nu, de tänker jag ha som nödskor om jag får för ont av mina klackar. De skulle säkert funka för dig att ha nåt sånt i gräset under vigseln.

Svar på tråden Hjälp! Beslutsångest ang. färg