• Sarastiko

    Går inte att ladda upp kort

    Är det bara jag som inte kan lägga upp kort på min sida? Eller om man ska starta nytt inlägg o vill bifoga en bild så går inte det heller..

    Bara jag som har problem eller är det fler?

  • Svar på tråden Går inte att ladda upp kort
  • Forumvärd
    Sarastiko skrev 2011-01-05 11:20:26 följande:
    Är det bara jag som inte kan lägga upp kort på min sida? Eller om man ska starta nytt inlägg o vill bifoga en bild så går inte det heller..

    Bara jag som har problem eller är det fler?
    Hejsan!

    Min gissning är att det kort du försöker ladda in är endera för stort eller i fel format.
    Bilden får inte vara större än 2 MB och 600 pixel i bredd/höjd och det måste vara av formaten jpg. gif. eller png.
    Kika efter om det kan vara det som bråkar och så hör du av dig igen om det inte vill sig
    God fortsättning på 2011
  • Styrka

    Varför kan man inte lägga upp större bilder?
    Vi har tagit jättefina bilder på våra ringar, men de blev för stora för att laddas upp här! *besviken*

    Finns det något sätt att göra sina bilder mindre, så att man kan ladda upp dem?

  • Zelmah

    har samma problem. kan aldrig ladda upp egenfotade bilder... den enda jag kunde ladda upp var en bild på vår vigselplats för den hade jag på facebook med så då fick jag spara bilden från min facebook-sida och sen ladda upp den. Facebook krymper ju bildernas format när man laddar upp dem dit. tycker att det borde finnas samma funktion här. hade ju vart enklare för alla. i princip alla mina foton är större än 2mb. Kan inte minska dem vet inte hur man redigerar, har nog inte program till det heller.....

  • Styrka

    Oh, tack för tipset! Ska genast prova att spara om bilderna från facebook, har dem där oxå!

    Men knepigt att inte bröllopstorget kan ha samma funktion.

  • Styrka

    Meh! Facebook har möblerat om bland inställningarna, så jag får inte spara om mina egna kort, som kort, bara som länkar. >

  • wiii

    om ni har tex photoshop så kan man förminsk bilder där, finns og andra program att använda också, men det har jag inte koll på, prova att googla!

  • Styrka

    Lösning på fb-problemet: tryck f5 när ni kollar på bilden så kan man spara den sen!

Svar på tråden Går inte att ladda upp kort