• annaochmias

Coola ställen att fotograferas på i Stockholm!

Jag och min blivande make vill inte ha några traditionella bröllopsfoton i studio utan är mer ute efter annorlunda och roliga bakgrunder.

Är det någon som har tips på coola ställen att fotas på i Stockholm? T ex ett skrotupplag liknande som detta par gifte sig på...

Vi gifter oss den 17/9. :)

• Svar på tråden Coola ställen att fotograferas på i Stockholm!
  • förlovadflicka

Varför inte framför slottet med en sån där vakt? Skrattande

• annaochmias
    förlovadflicka skrev 2011-01-04 18:28:33 följande:
    Varför inte framför slottet med en sån där vakt? Skrattande
    Åh, bra idé!!! :D
  • heyyou

Att ni kommer gåendes på en smal kullerstensgata omgiven av gamla höga hus, använder husen som bakgrund för ett fint porträtt osvosv. Det blir coola kontraster! Där skulle jag lätt vilja fotografera ett par någon gång, tänkt på det många gånger =)

• Emelie 87

Eller varför inte tunnelbanan? Det hade vart käckt att fånga ett rullande tåg som bakgrund. :)

Annars finns plattan. Där såg jag ett brudpar plåtas en gång. Frågan är fortfarande dock ifall det var dom svarta och vita stenarna som var menade som bakgrund.

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • ClaraH

Gamla san lät ju coolt, men kan det inte vara väldigt mycket folk där? JAg har sett fotografier tagna utanför Stadshuset ner mot vattnet.

Vi skulle vilka ha tips på bra ställen på Östermalm/Norrmalm om jag får låna tråden lite för det.

• ClaraH

Har ni bokat fotograf än förresten? Han/hon kanske har tips?

• Emelie 87

Tja, om ni gillar parker så finns Humlegården. Kan ju alltid fotograferas precis framför kungliga biblioteket där. :) Eller helt enkelt bara med en parkbakgrund ifall ni ska gifta er på sommaren.

Stureplan är ett annat förslag med svampen eller kanten på huset där klubbarna laroy och spy bar finns.

Millespottan vid KTH.

• Emelie 87

Biblioteksgatan är ett annat Östermalms-/Norrmalmsförslag.

• ClaraH

Tack för tipsen. Humlegården lät ju bl.a. som ett naturligt val.

Svar på tråden Coola ställen att fotograferas på i Stockholm!