Råda säteri?!
Hej!
Är det någon som har varit på bröllop på Råda Säteri och kan ge lite intryck från detta? Jag är nyfiken på allt från service, mat, upplevelse av lokaler etc.
Stort tack på förhand!
Hej!
Är det någon som har varit på bröllop på Råda Säteri och kan ge lite intryck från detta? Jag är nyfiken på allt från service, mat, upplevelse av lokaler etc.
Stort tack på förhand!
Jag och min sambo har själva varit inne på om vi skulle hålla vår bröllopsmiddag på Råda säteri. Har dock ingen aning om vad de har för priser där. Har varit där och ätit "vanligt" och det är ett fantastiskt ställe med underbara lokaler och mycket god mat. Personalen som jag träffade då var väldigt vänliga och hjälpsamma. Frågade då angående att hålla det som då var aktuellt min examensmiddag där och de berättade att man bör vara ute cirka 1 år i förväg om det är vid speciella tillfällen man ska boka dem (gissar på att de menade runt jul/nyår, påsk, sommar osv).
Vi är nu inne på ett annat ställe som också ligger i Härryda kommun, Hällsnäs. Det vi har gjort med dem är att vi har bokat in ett datum då vi åker ut och tittar på lokalerna och pratar med dem. Det borde man kunna göra på Råda säteri med, prova och ring dem och hör med dem.
När ska ni gifta er? Vi ska gifta oss sommaren 2012 så vi är ute i extremt god tid men lika bra att börja i tid tänker jag.
Vi skall ha vår bröllopslunch på Råda Säteri. Har varit där innan i andra sammanhang ,men vi har inte varit där ännu för bröllopsplanering.
Supertrevlig koordinator och vad jag vet sen tidigare, mycket bra mat.
Deras bröllopspaket ligger på 950 kr / pers, inkl brudskål, 3-rätters, dekoration och 2 timmar med bröllopskoordinator.
Hej,
Tack för svar! (dock fick jag inget meddelande om att jag fått svar, hm, skumt)
Vi har bokat det till men jag är lite orolig för hur service och mat ska vara. Man vill ju vara säker på att få valuta för pengarna som det heter! :)
Roligt att höra att det är någon mer som bokat Råda! Fröken Mill, hur ser ert upplägg ut? Hur upplever du servicen? Jag tycker det är lite synd att man inte får provsmaka först, i övrigt har det varit bra. Har ni tillresande gäster som ska vara med? Undrar isf hur ni ser på övernattning? Vart ska ni själva ha er bröllopsnatt?
Tack!
Vi har inget traditionellt bröllopsupplägg, utan kommer att ha lunchmottagning med släkt o närmsta vänner. Kvällen tilbringar vi själva i svit med egen bubbelpool, dricker champagne o myser.
Sen kommer vi 3 veckor senare att ha fest för alla vänner.
Vi har inga övernattande gäster.
Jag visste inte att man inte fick provsmaka maten, det har jag tagit för givet.........
Servicen tycker jag har varit väldigt bra och kontrollfreak som jag är, kommer jag att förhöra mig noga så att det fungerar precis så som jag vill ha det vid middagen