Bagare skrev 2011-01-12 11:01:13 följande:
Helena - Det är en jätte bra idé att hålla ett litet välkomsttal innan vi kommer, det ska jag ta med mig! Min fästmans syster och hennes man kommer att vara värdpar.
En följdfråga på det som jag har funderat på, ska man ha båda värdpar och toastmaster? Jag trodde att det var samma sak? Hur delar man isf upp ansvaret?
Klinga i glasen ska vi absolut ha med, det är ju jätte gulligt! Men var är svara med ärtt sko leken? :)
Vi hoppas på några tal, men kanske också lite sång och spex från nån som känner sig modig. Tal blir lätt långtråkiga för gästerna.
Hej :)
Vi ska inte ha både ock på vårt bröllop, vi har bakat ihop värd och toast i ett.
Men när jag var värdinna hade dem en toastmaster just för att han höll koll på talen och spexade lite själv. Men jag tycker gott att man kan baka ihop dem två.
Det är den lekan som går ut på att dem som håller i lekan har gjort massa frågor.
Brudparet ställer dig på sina stolar och tar av sig sina skor. Båda två ska ha en sko från sin partner och en sko från sig själv i handen. Så frågar lekledarn typ "vem diskar oftast" brudparet svarar genom att hålla upp skon som tillhör den som, enligt en själv, diskar oftast. Vi hade runt 15 frågor, allt från hemmet till mer privata saker :) Engelmännen grät av skratt och tog så otroligt mycket foton.
Sedan när vi Svenskar var klara med våra lekar och traditioner under middagen var det dags för dem att visa hur det går till efter middagen. En sak dem gjorde var att alla gäster bildade en stoooor ring, sedan hoppade man in i ringen så långt det gick och sedan tillbaka (i refrängen) sedan runt runt runt och sedan refrängern igen. Låten va "I will walk a hundred miles"
Sedan visade dem oss hur man dricker öl som en äkta engelsman jösses!
Det var nog det roligaste bröllopet jag varit på!
Lycka till :)