• Adam

Överraskningsbröllop

Hej!
    Vi har ett litet problem som vi gärna skulle vilja ha hjälp med... Det är så att vi skall anordna ett överrasknings bröllop. Vi har bjudit in till 35-års fest och en timme innan festen skall börja, hade vi tänkt att ha vigseln i kyrkan. Festen skall börja 7, så vigseln är alltså kl. 6.
    Problemet vi har är att vi är oense om hur vi skall berätta för alla gästerna. Vi har två alternativ och undrar vilket ni tycker är bäst??

1. Vi ringer alla samma dag runt lunch och berättar att det blir en vigsel innan festen! Problemet är att folk kanske blir nervösa å behöver ändra kläder och så...

2. Vi hör av oss till alla några veckor innan och säger att tiden för festen är ändrad! Problemet är att folk aldrig kommer i tid till en fest....

Tack för lite hjälp!!

• Svar på tråden Överraskningsbröllop
  • Familjen Sköld

Åh vad spännande och vilken häftig idé!

Jag tror alternativ 2 är bättre, som du skriver blir folk nog stressade över klädval och eventuellt även presenter och liknande om de får reda på det samma dag.
    Frågan är som sagt hur man ska få alla dit kl 6. JAg brainstormar lite så får vihoppas att något hjälper:)

- Det går ju säga att det är en överraskningsfest och att födelsedagsbarnet kommer hem kl 6 så alla måste vara där tills dess
    - Beroende på hur många ni bjudit skulle ni kunna säga till alla (fast åtskillt) att ni skulle behöva deras hjälp innan kalaset börjar med dukning och liknande.
    - Man kanske även kan säga att det kommer att hända något kl 6 typ att födelsedagsbarnet ska få en överraskning eller liknande som man inte vill att gästerna ska missa.

Hoppas något är användbart iaf:)

• Miapia24

Jag själv är alltid sent ute inför fester och har oftast annat planerat under dagen. Att ringa mig några timmar innan en fest och be mig komma tidigare är ingen bra idé med andra ord. 
    Å andra sidan stämmer det som du säger att ingen kommer i tid till en fest.
    Säg så här istället (några veckor eller dagar innan bröllopet): "Det har blivit lite ändringar och vi ska nu köra igång en timme innan (problem med cateringen eller något kan vara bra att skylla på). Skulle du kunna möta upp mig på adress bla bla bla för att hämta upp maten? Hade varit såå snällt; man kan fan inte lite på catering firmor, dom skulle ju kört ut maten egentligen men ringde nu och hade klantat sig!"
    Man måste ju inte skylla på maten men kan vara ett bra sätt att dölja att alla ska mötas på ett annat ställe. På så vis börjar kanske inte gästerna spekulera i om vad som ska hända :)

Hoppas det blir lyckat!

• Etheleglin

Lösning nr.3:
    Ändra tidpunkt på feststarten så att "kalaset" börjar en timma innan vigseln. När alla minglar som bäst så stängs musiken av, en bröllopsmarch börjar ljuda och in skrider ni, fram till en vigselförrättare och gifter er. Tadaa!

Svar på tråden Överraskningsbröllop