• louham

Festlokal på Österlen?

Jag letar efter en festlokal till bröllop på österlen till ca 80-100 pers.
    Vi önskar:
    - god mat
    - en bra fest
    - mysig stämmning
    - övernattning i närheten

vi har funderat på vendels i kåseberga, (men kuvertpris på 1500kr/pers är för dyrt) ystads saltsjöbad och hammenhögs gästgiveri.

Några andra bud? 

• Svar på tråden Festlokal på Österlen?
  • Flotten

Ja du , det är inga dåliga ställe du har kollat på! I och för sig så kanske inte jag tycker att Hammenhögs gästis är en höjdare men...

Jo till saken, Tranesgården i Skåne-Tranås är kanske ett alternativ?

Festlokal, utrustat kök, boende på gångavstånd, kyrka OCH mysig utemiljö.
    Gården är föreningsägd, hyrs ut genom vandrarhemmet i byn och hyser en hel del bröllopsfester under året.

www.skanetranas.com

• MrsGranath
    Flotten skrev 2011-01-11 18:02:11 följande:

Ja du , det är inga dåliga ställe du har kollat på! I och för sig så kanske inte jag tycker att Hammenhögs gästis är en höjdare men...

Jo till saken, Tranesgården i Skåne-Tranås är kanske ett alternativ?

Festlokal, utrustat kök, boende på gångavstånd, kyrka OCH mysig utemiljö.
    Gården är föreningsägd, hyrs ut genom vandrarhemmet i byn och hyser en hel del bröllopsfester under året.

www.skanetranas.com

Och om jag får lägga mig i..... Möjlighet att viga sig på deras "vigselflotte" på dammen om man tänkt gifta sig borgligt!
    Vi ska vara på Tranesgården.... ;) 
  • Syrinx

Ravlunda Bränneri tycker jag är toppenmysigt! Gooood mat, vacker miljö och mysigt på själva bränneriet. Om ni är intresserade av att gifta er i en kyrka är Ravlunda kyrka toppenmysig och ligger vackert uppe på höjden. De har även b&b på bränneriet, och räcker inte platserna finns det ytterligare ett mysigt b&b i hemmiljö i byn. 

www.ravlundabranneri.se/index.aspx  

• Lysdioda

Vi var på bröllop i Skånes-Tranås för ett tag sedan, och det var en superbra festlokal och övernattning som passade perfekt för det sällskapet vi deltog i. Vi kom på fredagen och lämnade söndagen. Brudparet med föräldrar ordnade med allt mat, inklusive festmaten, men det finns väl catering i närheten av det stället också antar jag. Vigseln höll de på annan plats, ute vid havet. Men det var en toppenlokalen för ett bröllop.

• louham

Ska absolut kolla upp ravlunda och skånes tranås, dock ligger de lite långt borta från sommarhusen i ystad och borrby. Ingen som har nåt förslag närmre det?

Ni som haft fest i skånes-tranås, finns det personal som kan hjälpa med servering och städning efteråt?

• louham

Och det blir borgerligt, så ingen kyrka behövs :)

• Flotten

Bara en rättelse

SKÅNE-TRANÅS heter byn, inget annat! 
    Ystad-Skåne-Tranås är exakt 27km
    Borrby-Skåne-Tranås 26,4km
    det tar ca 20 minuter från Ystad(riksväg) och 25 från Borrby(småvägar), rätt nära.
    Alltså bara som jämförelse Kåseberga-Ystad 18km,fullt av turister, 50km långa sträckor, tar lika lång tid att köra!

Svar på tråden Festlokal på Österlen?