Göteborg
Vill gärna ha lite tips på fina bra resturanger i göteborg som jag och min blivande kan
gå ut och äta på efter vi gift oss då vi ska bo på hotell i göteborg. :)
Vill gärna ha lite tips på fina bra resturanger i göteborg som jag och min blivande kan
gå ut och äta på efter vi gift oss då vi ska bo på hotell i göteborg. :)
puffar....
Ha ha, jag har verkligen tänkt så det knakar då jag bott i Göteborg i snart tio år, men faktum är att stan till största del är uppdelad i tre kategorier där ingen av dem direkt andas "Åh bröllop":
1. Gudomlig mat men svindyrt, dvs de som har stjärna i guide michelin. Kan ni tänka er en restaurang där varmrätterna kostar sisådär 300-350 kr är sjömagasinet ett underbart ställe...
2. Snygga, trendiga men inte särskilt romantiska ställen. Mañana är min favorit i denna kategori, de serverar fantastiska tapas och andra spanska rätter till överkomliga priser. Annars är Caleo bra också, de serverar medelhavsmat.
3. Mysiga och mer "vanliga" ställen som har kanonbra mat men som inte riktigt ger den exklusiva bröllopskänslan.
Här hamnar de ställen jag och fästmannen oftast besöker:
- Italienskt: Vivaldi eller Toscana (Vivaldis lokal är mysigast)
- Grekiskt: Athena eller Mykonos
- Indiskt: Bombay Palace
- Turkiskt: Tara's
- Fisk & skaldjur: Sjöbaren, liten lokal men grymt bra budgetalternativ till sjömagasinet!
Återkom gärna med lite mer önskemål om prisklass, atmosfär, typ av mat etc så kan jag försöka ge fler tips! =)
Eller spana in www.restaurangguiden.com, välj "sök inriktning" och kryssa i göteborg.
Heaven 23 med hela stan utanför då det ligger högt upp.
Supergod mat i restaurangen!! Jätteromantiskt! Vi förlovade oss där.
Min blivande friade också på Heaven 23 <3
Jag gillar el corazon på avenyn, cicero på linnégatan och mañana med för den delen. Där är det gemytlig stämning och god, prisvärd mat.
Nu har Mannerström sålt Sjömagasinet, så jag vet inte hur deras meny - eller mat - kommer bli framöver.
Vad för mat gillar ni och vad får det kosta?
Fiskekrogen. Mysig källarlokal. Manana är trevligt men verkligen ingen bröllopsmiddag. Många av tapasarna gör man enkelt själv hemma, de är så populära och bra just för att de håller bra priser. Kock och Vin, Hos Pelle och M2 (Magnus och Magnus) är andra alternativ. Finns lite andra på Magasinsgatan också (där M2 ligger) men kolla upp de andra först om du hittar något du gillar.
Hos Pelle är skitbra, men måste man inte vara ett större sällskap där?
Vad gulliga ni e som hjälper mig med tips. :)
Alltså vi vill att det ska vara lite mysigt och god mat. Det behöver inte ringa bröllop precis, bara bättre än dom resturangerna man vanligtvis går till när man går ut och äter finare.
Vad det kostar spelar inte jättestor roll.
Hos Pelle går det utmärkt att gå två.. Dock när vi var där var vi tvungen att välja samma meny paket.. men gudars vad god maten är!
Kan starkt rekommendera la cucina italian, underbart litet ställe som är så mysigt och romantiskt.. Underbar mat, duktig personal och klockrena vinval.. Jag åt, njöt och betalade med ett leende.. :)
Kan rekomendera Basement, mycket upplevelse för pengarna. Ligger brevid 28+ på götabergsgatan. De har en stjärna med det känns inte ansträngt eller stelt. Finns en klassisk meny och en som de byter varje vecka.
4 rätter för ca 500 och sen kan man välja till ost eller anklever om man vill ha 6 rätter. vinpaket finns eller om man bara vill ha ett glas vin så får man de. mycket goda viner som matchar maten. Rolig mat och små överraskningar fick vi när vi var där...
Jag kan rekomendera Källarkrogen. En mysig restaurang inte så jätte dyr. Fint mysigt och god mat. Mitt favorit ställe när d kommer till mat och mys!
Ligger vid Gamleport.
Jag har blivit matförgiftad på Källarkrogen och har inte gått dit sedan dess.. Men det smakade bra till jag blev dålig mitt i efterrätten...