• wiii

Bra hårprodukter?

Hej allesammans, och god fortsättning på det nya året :)
    Jag upptäckte igår när jag skulle fixa till mig för kvällens fest att jag inte har några bra produkter som funkar för mitt hår.
    Jag har väldigt rakt och lite glatt/halkigt hår, och skulle vilja ha tips på vad jag ska använda när jag vill locka håret. Själva lockandet brukar gå bra, det är bara det att det inte håller mer än max en timme innan det ser ut nästan som förut igen.
    Det mesta jag använt förr tycker jag har fått håret att dels stinka jättemycket, dels se väldigt stelt och lite stripigt ut.
    Så, tips tack! 

• Svar på tråden Bra hårprodukter?
  • förlovadflicka

Gå till en frisör och handla! Det är verkligen sjukt stor skillnad på produkter från ica och frisören! Dessutom kan du får tips och råd av utbildad personal där och de produkterna är mycker drygare, ger bättre resultat och luktar godare. :)

• perfektionista

Du måste ha en värmeskyddande produkt med fixering innan du lockar, annars håller det inte. Det finns i alla olika prisklasser, och jag tror tyvärr att de dyrare är bättre än de biliga. Så är det över lag när det gäller produkter för hår. De ska inte innehålla så mycket vatten.

Gå till en salong och fråga. Stylingprodukter brukar intevara så dyra, så för typ 150 spänn får du en riktigt bra produkt. Kanske för en hundring, om du har tur. Ibland har de ju utförsäljning så då kan man passa på.

Svar på tråden Bra hårprodukter?