• EmmaHenke

Hjälp med inbjudan...

Vi har börjat med inbjudan och får inte ihop det, så nu hoppas jag ni kan hjälpa mig.

Problemen:

* Vi vill ha med att barn är välkomna men vi ser helt att man kommer utan, hur formulerar man det bäst ?
    ' Vi önskar oss pengar till resa och vill skrivva det på nåt kul sätt...
    * Vi har självkostnadsbar och vill även nämna detta på något bra sätt...

Hoppas nån där ute har några bra tips !!!

• Svar på tråden Hjälp med inbjudan...
  • N blir B

När min kusin gifte sig så skrev de:
    Barn är välkomna men inget speciellt kommer att ordnas för de.
    Våra barn är med under vigseln & hämtas sen av barnvakt. 

Det var en pojke på 4 år & vår dotter som då var 6 veckor gammal som var med. Enda "fadäsen" var att vår dotter blev rädd när det spelades fiol & jag gick ut med henne i ca 2 minuter  sen var hon glad igen. 

• BrideBecks

Kan dela med mig av hur vi gjorde på vår inbjudan;

Vi valde att ha helt barnfritt, med undantag för ammande barn och skrev "Vi älskar barn men denna dag firar vi med våra vuxna vänner. Barn som amma får naturligtvis följa med mamma"

Gällande pengar skrev vi "Er närvaro räcker bra men vill ni ytterligare vår dag hylla, ett bidrag till vår bröllopsresa kan förgylla. Litet öre hjälper mycke, skänk en slant efter eget tycke"

Sedan hade vi ett infoblad till inbjudan där vi skrev att efter middagen finns det möjlighet att köpa dryck i baren. Enkelt och tydligt. Ni kan ju där skriva till självkostnadspris så de förstår att det inte är fullpris i baren.

Lycka till!

Svar på tråden Hjälp med inbjudan...