• jeami174

    Söker tips till bröllopsresa i augusti

    Nu har jag läst igenom gamla trådar, och googlat mig blå efter ett exotiskt resemål till vår bröllopsresa.
    Vill åka direkt efter vårt bröllop i augusti, samtidigt är vi inte sugna på Europa. Funderar på Zanzibar, Borneo eller aruba. Men känner mig rådvill. Tycker om att snorkla, och dyka. Är inget par som enbart ligger still på stranden utan brukar vilja uppleva saker. Har ni några bra tips att ge? Är det någon som besökt ovan nämnda platser?

    Jeanette

  • Svar på tråden Söker tips till bröllopsresa i augusti
  • Oberon

    Jag har varit på Zanzibar i Juli / Augusti och kombinerade med safari i Kenya. Riktigt härlig destination med en hel del att göra förutom att abra njuta av det underbara klimatet och havet. Bra snorkling och dykning, Stonetown är riktigt charmigt så jag skulle absolut kunna stanna cirka 2 veckor på Zanzibar utan att bli uttråkad (vi var där 11 nätter). Är ni riktigt stressade så kan man kombinera några nätter i stonetown, några nätter på Pemba och sedan ta resten på Zanzibar för att få lite variation.

    Bali är också ett givet alternativ om man vill se mycket, fantastisk destination.

  • Kattpoet

    Varför inte USA , om dollaren håller sig låg så blir ju resan billigt och du har ju allt du vill där, bara välja rätt del att vara i.

  • jeami174

    Vi har varit en del i USA - har släktingar där :) Så vi tänkte se något nytt (fast vi har mycket kvar att uppleva i USA med)

    Tror vi ska spara kenya och zanzibar efter en del grubblande har jag blivit rädd att alla upplevelser direkt efter bröllopet ska "förta" känslan av bröllopet istället för att förlänga den. Mycket upplevelser på kort tid kan ha en förmåga att göra mig snurrig hihi..

    Men Bali, vilket bra tips hade sorterat bort det i huvudet som turistigt men nu efter en hel del efterforskningar har jag helt ändrat uppfattning, det verkar underbart!

  • jeami174

    TUSEN TACK för tipsen skulle jag skriva också!

    Är det någon som känner till pärlor i Bali får ni jätte gärna tipsa om dem :D

  • Oberon

    På Bali tycker jag absolut att man ska kombinera, se de olika delarna av ön, Lovina i norr, Ubud i mitten och sedan beachen i söder. Men även lombok eller Gili islands är kanonfina så res gärna runt och se så mycket ni hinner och sedan avsluta på en beach.

    Damai Lovina uppe i norr är jättefint och har bra pris, suveränt för honeymooners, skicka meddelande till mig om du vill ha mer information.

    Sen tycker jag och mitt resesällskap att det gjorde en enorm skillnad att ha en guide med under hela resan, vi förbokade alla turer och hade samma guide genom hela resan så vi fick en jättebra relation med honom, fick möta hans familj och så vidare. Det gjorde verkligen jättemycket för att förstå kulturen och hur folk tänker.

    Jag älskar Bali och längtar verkligen tillbaka :)

Svar på tråden Söker tips till bröllopsresa i augusti