• Roni
    Äldre 29 Dec 10:07
    1869 visningar
    6 svar
    6
    1869

    En Ford kombi som transport till bröllopet hur ska jag göra den romatisk??

    Hej!

    Min syster ska gifta sig om bara några dagar och jag behöver verkligen tips, hon ville att vi skulle köra henne i vår Ford kombi som är guldig men hur ska den kunna se speciell ut? Vill inte förstöra bilen heller.

    Tacksam för tips!

  • Svar på tråden En Ford kombi som transport till bröllopet hur ska jag göra den romatisk??
  • Emblas Mamma
    Äldre 29 Dec 10:12
    #1

    jag tycker det är fint med något annorlunda! :)

    Burkar där bark i ett snöre är väl klassiskt.. det är mys :)

  • Roni
    Äldre 29 Dec 10:18
    #2

    Så om jag har ett långt snöre så förstör det inte bilen?

  • Emblas Mamma
    Äldre 29 Dec 10:20
    #3
    Roni skrev 2010-12-29 10:18:49 följande:
    Så om jag har ett långt snöre så förstör det inte bilen?
    jag vet faktiskt inte.. det borde väl gå att fixa så det inte förstör bilen?
    Hur kommer det annars sig att det är de som är grejen? :)

    hur skulle det förstöra bilen?
  • Roni
    Äldre 29 Dec 10:25
    #4
    Emblas Mamma skrev 2010-12-29 10:20:34 följande:
    jag vet faktiskt inte.. det borde väl gå att fixa så det inte förstör bilen?
    Hur kommer det annars sig att det är de som är grejen? :)

    hur skulle det förstöra bilen?
    Nej jag är bara försiktigt :) Vi lånar bilen över helgen av hans föräldrar så det är därför jag är rädd om den eftersom vi inte äger den. Och jag vet inte hur mycket bilens lack tåler.

    Tänkte på siden snören det hade varit fint undrar vart jag kan köpa det i en butik....
  • Emblas Mamma
    Äldre 29 Dec 10:29
    #5
    Roni skrev 2010-12-29 10:25:59 följande:
    Nej jag är bara försiktigt :) Vi lånar bilen över helgen av hans föräldrar så det är därför jag är rädd om den eftersom vi inte äger den. Och jag vet inte hur mycket bilens lack tåler.

    Tänkte på siden snören det hade varit fint undrar vart jag kan köpa det i en butik....
    i en slags sybutik eller brodeributik eller liknande?
    du hade ju kunnat beställa på internet men nu blir det väl för nära inpå.. Så det bästa är väl att leta runt i butiker? Det beror ju också på var du bor hän. Men jag bor i en liten liten stad och är finns så man kan köpa lite tyger och band och sånt..
  • 1700ta­l
    Äldre 29 Dec 11:19
    #6

    Men det klassiska snöret med burkar påverkar ju inte lacken, snöret fästes undertill. Antingen i dragkroken om sådan finns eller i metallen där dragkroken brukar sitta.. Där under brukar finnas massa metallkrokar och hål man kan fästa det i.

    Sen brukar man som tradition knyta sidenband och/eller spetsband uppe på bilen, runt antennen och/eller runt backspeglarna. Vet inte om man gör så i Sverige med söderut, kring medelhavet gör man så och de banden sitter kvar på brudparets bil nån månad framöver för att visa att man är nygift. När vi bilar i europa ser man ofta unga par som bilar på sin smekmånad och de har band runt antennen...

Svar på tråden En Ford kombi som transport till bröllopet hur ska jag göra den romatisk??