• Livo

    Vad ska jag ta mig till Förhållande slut efter 3 och halvt år.

    Vet inte om det är rätt tråd för sånna här saker men jag har inget val längre. Efter 3 och halvt år förhållande är det nu slut med tjejen sen 2 månader tillbaka och det var min första stora kärlek och jag var hennes. Känns helt sjukt konstigt att veta att hon inte är min längre. Vi var gifta och vi har haft det knackigt i ca 6månaders tid då vi varken pussades kramades eller hade något sexliv, vi sov rygg i rygg och när vi var hemma satt vi vid varsin dator, men då hade vi sagt till varandra att jag skulle försöka göra allt och en förbättring kom men inte tillräckligt stor för att få ha henne kvar. Hon sa att jag inte längre kunde få henne lycklig. Och att jag inte kunde få henne att känna sig uppskattad och attraktiv för i början sa ja att hon var vacker hela tiden men med tiden så blev det att man inte sa något alls så hon gjorde slut och det känns fortfarande JÄTTE tungt och helt sjukt att hon inte finns hemma när jag kommer hem längre, ingen att prata med ingen att krama om. Man har liksom växt ihop och fått en vardag tillsammans och man är så van att den ska finnas. Dessutom med tiden bröt man kontakten med mina vänner eftersom det inte funkade längre så jag är helt ensam nu. Måste försöka vara stark och gå vidare men just nu känns det HELT hopplöst. Men tiden läcker väl alla sår eller =). Och på nätterna har jag knappt sovit 1 timme. Jag har försökt i en månad att få tillbaka henne på alla sätt. Har sagt hela tiden att jag skulle vilja bevisa att vi kan få det bra igen men hon vill inte ge oss chansen då vi redan försökt 3 gånger innan. Och det är så frustrerande för anledningen till att det gick som det gick var lite för att jag var en torr boll som aldrig ville följa med ut med henne och göra saker tillsammans. Vi pussades eller kramades nästan aldrig på 6mån. Å ja vet faktiskt inte varför det blev så men som det känns nu så har jag växt som person och inser nu va fan jag höll på med och jag vet att vi skulle kunna få det bra men varför är man alltid så efterklok att jag måste fått tre chansen och ändå inte ändrat på mig förens nu när hennes känslor inte finns där längre allt är dött. Jag hade nattjobb också som gjorde så att vi inte träffades så mycke. Jag vet att jag måste gå vidare men den är så satans tungt för jag älskar verkligen den tjejen och man inser inte vad man har förens man har förlorat allt. Hon gjorde allt för mig och jag kastade bort det och det gör så ont inne i mitt hjärta. Och hon säger hela tiden att det är skitsnack och du har inte förändrats och så. Sen säger hon att hon inte känner likadant längre sen är hon osäker igen.


    Hur ska jag komma vidare har pratat med hennes familj och min men vad jag än gör så finns hon i huvudet hela tiden kan inte glömma henne. Finns det någon där ute som har några bra råd. tacksam för svar.

  • Svar på tråden Vad ska jag ta mig till Förhållande slut efter 3 och halvt år.
  • Kattpoet

    Inte för att vara otrevlig eller något sådant, jag förstår hur tungt det är, jag själv skild men numera nygift, så det finns hopp.

    Du behöver hitta tillbaka till dig själv, inte henne.  
    Du måste finna vem du är och hitta tillbaka till dina vänner , vilket du kan med bra vänner.
    Du måste börja om och växa på egna ben.
     Och om du   håller krampaktigt fast vid henne som du gör nu så kommer hon aldrig komma tillbaka. Det är inte hälsosamt för någon av er. 

    Så  börja läka och hitta tillbaka dig själv. 

    Res bort en stund och ta ett djupt andetag för är det meningen att ni ska  vara tillsammans så blir ni det förr eller senare.  Annars kommer kärlek tillbaka till dig i någon form när  du är  mogen. 

  • Livo

    Tackar för ditt svar. Det är väldigt svårt när man har henne i tankarna hela tiden. Allt jag gör påminner mig om henne. Så fort jag gör nåt så finns hon i mina tankar. Hur gjorde du för att komma över ditt ex?

  • Kattpoet

    Insåg att jag är värd mer än att låta en person styra mitt liv och tvinga mig att ändra mig när personen gör inget tillbaka.
    Jag gjorde saker som jag ville och försökte leva mitt liv.  Jag lärde mig att kärlek är om två personligheter, två liv som  samspelar.

    Om man blir en " klängranka" och fokuserar allt på en person, dvs lämnar vänner och allt, ja då blir man en torrboll som fastnar vid datorn eller tv,  för vad kan man ge någon när man inte är någon?

    Så sluta haka upp dig på henne, för det är inte sunt och jag vet att det svårt att gå vidare men du måste annars kan du aldrig älska igen.

    Och nästa gång vet du ju vad du ska göra för att behålla kärleken, dvs ha en egen stark personlighet och vänkrets.
     

  • Lenblo

    Det är helt normalt att vara så fäst vid någon om man varit gifta! Men om du fortfarande tror på en framtid för ert förhållande borde ni gå i terapi tillsammans. Efter tre försök behöver ni nog lite hjälp.

Svar på tråden Vad ska jag ta mig till Förhållande slut efter 3 och halvt år.