• keskis

Var köpa titanringar?

Jag och min sambo har idag varit och kikat på titanringar i titanringar.com fysiska butik i Härnösand. Eftersom vi inte riktigt hittade vad vi sökte i butiken vill vi gärna leta efter fler butiker/onlinebutiker där vi kan se fler titanringar.
    Är det någon som vet bra ställen i Sverige/utlandet (inte titanringar.com alltså) som säljer snygga titanringar?
    Tipsa!!! =)

• Svar på tråden Var köpa titanringar?
  • keskis
    Loanne skrev 2010-12-28 21:05:23 följande:
    Kolla denna, kanske kan finnas något ni gillar.

www.justtitanium.com/
    Kollade det tidigare, men tack så mycket för tipset!

Hittade en annan tråd som tog upp nästan samma fråga, men den var nog från -07 eller -09 tror jag, kan ju ha hänt något sen dess ^^.
  • 2010 2010

Hur var deras ringar? Funderar på att beställa därifrån, men bor långt därifrån så kan ju inte åka och titta. Ser ju bara det lilla på hemsidan.

• 2010 2010

Just det på nordstansguld finns titanringar och stålringar från tcol.

• Future Mrs S

kodega.se tycker jag har många fina!! :)
    Dock gjorde vi misstaget att köpa förloningsringarna fr titanringar och deras är tjockare än kodegas så nu kan vi inte matcha med min vigselring utan att specialbeställa.. :( 

• keskis
    2010 2010 skrev 2010-12-29 12:52:48 följande:
    Hur var deras ringar? Funderar på att beställa därifrån, men bor långt därifrån så kan ju inte åka och titta. Ser ju bara det lilla på hemsidan.
    Ringarna var mycket fina, men jag rekommenderar att prata med Mikael själv som gör ringarna för att få bästa personliga service om du nu skulle åka dit i alla fall. Alternativet är ju att du kan ringa honom, men prata då med Mikael!
    Annars tyckte jag att hemsidan gav en bra bild av ringarna, möjligtvis var det bra att se ringarnas olika slipningar i verlkigheten. Fast även där räcker det egentligen med hemsidan eftersom dom har fotats i två olika slags ljus.

Som sagt, ringarna var det inget fel på men var försiktig med att priset inte skenar iväg eftersom det lätt kan göra det om man vill ha stenar och så. Dom använder sig av stenar av väldigt hög kvalité som är jättebra, men det kostar därefter också. Så, om man inte känner för att lägga ut mycket pengar på just stenarna (ett otränat öga ser inte skillnad på om stenarna är av superbra kvalité och bryts perfekt i ljus eller om dom har lite sämre kvalité, beror väl lite på hur stenarna sitter i ringen också antar jag) så får man passa sig lite!

Hoppas jag var till någon nytta! =)
  • keskis

Tack för tips på Nordstans och kodega.se!

Vi har hittat en mindre atelje som ligger i Stockholm som vi ska träffa på nyårsafton (!), vi ska ändå dit på kryssning så det passade jättebra! Mycket trevlig var han, återkommer om mer info när vi varit där!
     Adressen till ateljen är

http://www.ateljetorvaldsson.se

• 2010 2010

Tack för ditt svar!!  Det var till bra hjälp! Tycker de verkar jättefina men är ju medveten om att det kan se bra ut på bild men vara annat i verkligheten. Vill ju gärna ha lite bling bling men vill inte att det ska kosta hur mycket som helst. Svårt att bedömma vilken stl man ska ha på diamanterna, vill ju inte att det ska bli så fjuttigt. Min sambos brors tjej hade tydligen stenar i sin förlovningsring och de har varit förlovade i snart 4 år och det var först  nu i julas jag såg att hon hade stenar.

• Åkerfeldt

jag och min M2B har köpt stålringar....det är oxå väldigt fina ringar

• 2010 2010
    Åkerfeldt skrev 2010-12-29 19:55:47 följande:
    jag och min M2B har köpt stålringar....det är oxå väldigt fina ringar
    Ja jag tycker de är riktigt snygga! Men de jag har sett är så breda så det finns inte en chans att jag får plats med en till ring. Vart har ni köpt era? Och ska du ha en vigselring också?
  • Åkerfeldt

vi köpte våra på nordstansguld i göteborg... nej jag ska bara ha en ring så den e rätt bred. 

• Gwennie

Gå in på www.titanium3d.se/ och ta en titt på ringarna här. Vi köpte våra förlovningsringar i detta märke och är supernöjda - enkla, vackra, tåliga och allergivänliga. Finns i flera basutföranden, bredder och höjder - bra eftersom titanringar är lite småkluriga att ändra på om det skulle behöva. Jag har svårt att ha breda ringar pga. kontaktallergi, men i detta märke kan man få så smala som 2mm, vilket ju kan vara intressant om man ska ha två ringar sen.

• keskis

Glömde ju helt bort att berätta hur besöket hos smeden i Stockholm var! Men här kommer en liten sammanfattning! =)

Vi är mycket nöjda med besöket hos Lars som till och börja med var väldigt flexibel som kunde träffa oss på nyårsafton. Hans ateljé var rätt så liten men hade desto mer personlighet och verkstan låg i samma rum som vi satte oss ner i. Mycket trevligt och man fick verkligen rätt "känsla"!
    Lars skissade och visade oss olika förslag och idéer, även såna idéer som smeden i Härnösand inte tyckte var genomförbara.
    Lars hade väldigt mycket olika modeller och utföranden på ringarna och han hade många ringr som man kunde se och känna på, dessutom hade han en mängd olika stenar man fick kika på - alltså inte bara diamanter!
    Vi var intresserade av att se en ring med en speciell sorts yta, så smeden slipade till en blank ring till rätt yta så vi fick se hur det såg ut.

Priset var kanske inte det billigaste man kan hitta, men inte det dyraste heller. Vi tycker helt klart att det var värt att betala några extra slantar för att få ringarna precis som vi vill ha dom + ett superbra bemötande och
    personlig service!

Vi rekommenderar varmt Lars till dom som vill ha bästa möjliga service och en personlig ring, det är värt att ta sig till Stockholm!

Han kunde tillverka ringar i många olika material, alltså inte bara titan! =)

Hett tips; skulle ni ha vägarna förbi ateljén så kolla gärna in Lars proffsiga film som man kan  kolla på utanför ateljén, den sitter monterad innanför en dörr så man kan stå ute och tittas på den! Jätteroligt att se hur han tillverkar ringarna!

Hemsida:
    www.ateljetorvaldsson.se

• sommri

Hej Hej

Måste slå ett slag för hellkes titanium ringar, slår det mesta vi tittat på. många vi set är helt släta. dessa kommer vi definitivt beställa hem!

www.hellkes.se/sortiment/ringar/80_geti__mulitcolour.html

Hej Hej Måste slå ett slag för hellkes titanium ringar, slår det mesta vi tittat på. många vi set är helt släta. dessa kommer v
Svar på tråden Var köpa titanringar?