• LisaEl­eonor
    Äldre 28 Dec 20:03
    21314 visningar
    27 svar
    27
    21314

    Pris för godisbuffe?

    Jag och fästmannen pratar om att ha en snacks/godisbuffe på bröllopet, med ca 65 gäster. Inte något särskilt stort, kanske fyra-sex sorters godis och lite chips. Problemet är att jag har absolut ingen aning om hur mycket det kommer kosta, tycker det är svårt att få en känsla för det. Hur många kilo godis behövs?

    Är det någon som haft en? Kan ni berätta hur många gäster ni varit och hur mycket det kostade?

  • Svar på tråden Pris för godisbuffe?
  • cookie­andker­mit
    Äldre 28 Dec 21:25
    #1

    Jag kan egentligen inte svara på dina frågor. Men mitt råd är att du borde kolla upp om det finns någon godisgrossist i närheten, där du kanske skulle kunna handla. Det brukar vara billigare. Vi har en där jag bor, deras pris för plockgodis, just nu, är 4,49:- hg tror jag.. Och de har an väldig massa godis. :)
    Lycka till

  • Sebast­iána
    Äldre 29 Dec 16:44
    #2

    Hur mycket tror du att folk kommer att äta Kanske 1/2 hg per person. Det blir väl en 3, 4 kilo.

  • 1700ta­l
    Äldre 29 Dec 18:23
    #3

    Tolka inte detta fel nu, det är inte kritik men kan inte låta bli att undra.. Varför ska ni ha godisbuffé? Det är ju många som medvetet låter bli godis eller inte gillar det. Ett halvt kilo godis per person låter extremt mkt! Som gäst skulle jag på ett sånt bröllop äta 5-10 chipsbitar och inget godis... Lite knepigt... Men som sagt, gå inte i taket för min kommentar, det är bara menat som en neutral "in put".

  • 1700ta­l
    Äldre 29 Dec 18:27
    #4

    Såg nu att sebastiana skrev ett halvt HG, inte KG! Ursäkta mig...

    Nu har jag tänkt efter lite och du kanske menade att ha lite godis- och chipsskålar efter middagen? Jag tolkade det som att bara ha det, istället för mat. Det var nog inte så du menade! Stupid me! 

    Såg framför mig ett långbord med 30 kg godis (á la anna skippers skräckbord!)...

  • Emblas Mamma
    Äldre 29 Dec 18:34
    #5

    hmm, jag har med funderat på lite godis - älskar godis!
    Men har också funderat på att ha lite frukt samtidigt på bordet. lite jordgubbar och meloner typ.. Men visst är det otroligt svårt att beräkna!
    och kanske lite salta pinnar med - alltid gott :D

  • 1700ta­l
    Äldre 29 Dec 18:37
    #6
    Emblas Mamma skrev 2010-12-29 18:34:38 följande:
    hmm, jag har med funderat på lite godis - älskar godis!
    Men har också funderat på att ha lite frukt samtidigt på bordet. lite jordgubbar och meloner typ.. Men visst är det otroligt svårt att beräkna!
    och kanske lite salta pinnar med - alltid gott :D
    Ja, snälla ni godismonsterbrudar - ta med lite frukt oxå för oss/de gäster som avskyr godis!
  • SnartF­ruSir
    Äldre 29 Dec 22:45
    #7

    Jag ska ha en chokladfontän med lösa spett bredvid, och sedan rikligt med frukt och bär bredvid. Fontänen kostar 499 och choklad ca 100 kr. Frukt och bär (det är ju säsong för t.ex. jordgubbar i augusti) kommer förmodligen landa på 200 kr. Sedan köper vi nog en del chips och ostbågar också. Men lösgodiset skippar vi antagligen. Så räknar jag högt landar hela kalaset på ca 1000 kr.

    Alla borde ha en chokladfontän <3

  • mojika­nan
    Äldre 29 Dec 23:24
    #8

    Hej!! Vi kommer att godis buffe på vårat bröllop!! 
    Kul grej som ja tror kommer uppskattas av våra gäster!
    Jag gjorde som så att ja ringde till ett ställe som säljer godis (enbart)
    och fråga dem om ja köpte större parti av dem om man kunde få ett bra pris på de!
    De gav mig då 49 :- kg och de tyckte ja inte var så farligt pris! 

  • Sebast­iána
    Äldre 29 Dec 23:33
    #9
    1700tal skrev 2010-12-29 18:37:11 följande:
    Ja, snälla ni godismonsterbrudar - ta med lite frukt oxå för oss/de gäster som avskyr godis!
    Om jordgubbar är i säsong när vi gifter oss tänker vi ha det på gottebordet
  • mojika­nan
    Äldre 29 Dec 23:39
    #10
    Sebastiána skrev 2010-12-29 23:33:37 följande:
    Om jordgubbar är i säsong när vi gifter oss tänker vi ha det på gottebordet
    Det kommer vi också ha.. Det kommer finnas en massa exotiska frukter till buffen.. :) 
Svar på tråden Pris för godisbuffe?