• Fenuril

    Budget för bröllopsresa?

    Hej alla,

    Som det ser ut nu så lutar det åt att jag och min BM åker till skottland med några nära vänner för att gifta oss för att sedan ha en enkel bröllopsfest hemma i Sverige. Det som jag har haft problem med är att räkna ut hur mycket en sån resa kommer att kosta. Vi tänkte oss en eller två nätter på ett slott, sen bila runt och sova på olika B&Bs. Någon som gjort något liknande som vet hur mycket pengar det gick åt?

    Vi har en väldigt begränsad ekonomi iom att jag är student, så vi kommer att behöva spara lääänge för en sån här grej. Men det är det värt tycker jag. Ska man lyxa en gång i livet så ska det vara på bröllopsresan. =) 

    Om ni vill så får även ni som inte varit till just skottland berätta vad ni gjorde och hur mycket det kostade (ungefär) så får jag ännu mer inspiration och ideér (och alla andra som läser tråden såklart). ^^

     Tack på förhand!

  • Svar på tråden Budget för bröllopsresa?
  • 1700tal

    Har bott i Skottland i ett antal år men dock inte gift mig där..

    Här är en länk till 19 st slott med B&B eller hotellverksamhet:

    http://guide.visitscotland.com/vs/scout/accs/5,en,SCH1,135v/objectId,RGN20vs,waitCount,1/result.html;jsessionid=0a020287f80d5394ad8531164af084f7c49807f1240f.e38Mc30Oc3qRa40Lch0PbNeOaxuRe0?topNav=1&utm_medium=link&season=at1&DESTLINK=accsearch&ref=5&langId=en&selectedEntry=home&objectId=RGN20vs&utm_campaign=swd&vmg=MKA80082Svs&utm_content=castle&utm_source=visitscotland

    Tänk även på att Svenska kyrkan i utlandet (SKUT, som utför vigslar för svenskar i utlandet) inte finns i Skottland.