• Familjen Sköld

Cupcakes istället för tårta?

Som rubriken lyder:)

Jag och M2B är inte riktigt överrens om tårtan. Han är tråkigt (hehe) traditionell i allt medan jag gärna spexar till det. Han vill ha en riktig bröllopstårta med allt vad det innebär och jag vill ha två-tre sorters cupcakes att välja mellan med olika smaker och glasyrer. Jag försökte muta in honom på att en "cupcake" kan vara  bröllopstårtsbakelser..

Vad tycker ni? Är det jag som är för otraditionell eller är det han som är en tråkmåns;)?

• Svar på tråden Cupcakes istället för tårta?
  • LillieMae

Men kör tårta högst upp alltså den ni skär första biten ur. Sen får gästerna ta cupcakes :)

• Jossis81

D ä ju jättegulligt me små bakelser! Vi kommer att ha en tårta på toppen och sen små bakelser till gästerna!

• hoodilady

Liknande det här ska vi ha!
    Tårta på toppen och cupcakes i vit, ljus och mörk choklad till alla gäster!

• Chiara

Vi/jag funderar på att ha en tårta högst upp och sen cupcakes under då som liknade bilden som hollyilady la upp här..

kankse nått liknade detta...
  • hoodilady
    Chiara skrev 2010-12-27 11:47:32 följande:
    hoodilady förlåt..
    Förlåt!?? :)

Den va fin!
  • Dolly P

Vi funderar också på att ha cupcakes istället för tårta. Tycker det blir lite roligare än en vanlig traditionell tårta.

• Chiara

skrev holluilady i första inlägget

• Familjen Sköld

Vad fint det såg ut.. Vilken bra idé och kompromiss dessutom=). Nu ska jag hålla tummarna till han kommer hem och hoppas han gillar det lika mycket som jag:)

• hoodilady
    Chiara skrev 2010-12-27 13:05:51 följande:
    skrev holluilady i första inlägget
    jaha! jag reagerade inte ens ;)
  • Chiara

haha :)
    vilken tur skulle inte ha sagt något då..

Ja det är ju en kompromiss han får tårtan men du får det lite mer modernt och efter din smak och tycke..
    för mig handlar det mest om att det är mycket enklare, snyggar/mindre kladd och att det framför allt inte kostar ett par tusen för en bit tårta...

men här har vi inte bestämt oss än och vi har ju en hel del tid på oss..

• hoodilady

Jag tycker också det är en grym kompromiss!
    Lägg även upp det som att ni slipper kasta det överblivna efteråt!
    Om det är cupcakes så är det ju ingen som rört dem som står kvar på ställningen!
    Då kan man mysa i flera dagar efteråt ;)

• Tinzi

åh vad fint! mkt dyrare antar jag? nån som kollat?

• Familjen Sköld

jag har kollat runt på internet och hittat en sida på en som är verksam i sthlm www.hellosugar.se och hon tar 35 kr st men då ser de väldigt lyxiga ut.. Men jag antar att det ligger där omkring. Det är ungefär samma som för en normal tårta här. Men billigare än de lyxigare tårtorna så det beror nog på hur mycket man tänker sig;)

• Familjen Sköld

åh vad smart att säga så.. Hehe, kunna ta tillvara på rester är ju alltid uppskattat=). Dessutom kan man juv ara säker på att det räcker till alla om man förutsätter att alla tar en var till en början iaf=)

Tack igen för alla tips. Det är så skönt att ha några att bolla idéer med som är i liknande situation.

• Chiara
    Tinzi skrev 2010-12-27 16:41:31 följande:
    åh vad fint! mkt dyrare antar jag? nån som kollat?
    jo visst är det säkert om man köper dem ute, jag hade tänkt mig att baka dem själv... tillsammans med min syster och pappa men allt är ju relativt
  • mojikanan

Vi kommer att ha Cuppcakes på vårat bröllop, vi ska köpa dem på ICA maxi o får ge ca 25 :-styck för dem! :) 

• Fossing77

Någon som har koll på ställen i Gbg/Borås-trakten som kan göra lika tjusiga cupcakes som hellosugar gör? Blir hemskans sugen på att köra cupcakes efter att ha kollat in den sidan. :)

• vickanofilip

så här ska vår se ut fast med rosa kallor istället..
Svar på tråden Cupcakes istället för tårta?