• rpersson

Förlovning

Har en liten och enkel fråga;

När förlovade ni er? Eller i vilken ålder tror ni att det är vanligast att man förlovar sig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förlovning
  • hernameispekka

Kunde inte rösta. Vi förlovade oss när vi var 17. Vanligast känns som runt 25

• Forumvärd

Jag var 33 när jag förlovade mig andra gången och få se nu 20 år första gången.

• Sebastiána

Jag var 35 när vi förlovade oss. Jag har aldrig varit förlovad tidigare. När jag gick i högstadiet var det några tjejer som förlovade sig, men det verkade mer vara "en kul grej" för dem.

• Miceme

Jag var 19 år när vi förlovade oss.

• JoR

Haha, jag var tvungen att ta av ringen för att titta på datumet och räkna baklänges... :P 
    Jag var 19 och min sambo var 23.  Vi är 22 och 25 när vi gifter oss nu i sommar. 

• Niini

Jag kunde inte heller rösta då vi var 18 när vi förlovade oss. Men där kring 23-25 nånting tror jag kanske är vanligast.

• Niini
    Niini skrev 2010-12-22 10:00:11 följande:
    Jag kunde inte heller rösta då vi var 18 när vi förlovade oss. Men där kring 23-25 nånting tror jag kanske är vanligast.
    Eller rättare sagt JAG var 18, sambon var 21 :)
  • Anna717
    Kunde inte heller rösta för jag var 16 år och han 18 år. Det var 1989, gifte oss 1995 så 15 år gifta Hjärta
    Men det är väll upp till var och en när man känner sej redo!Flört
  • Tigerfadder

Vi förlovade oss på vår 20års dag Vilket var nyss, så jag tillhör de äldre...Vi gifter oss i april 2011.

• Emblas Mamma

Tycker faktiskt att det är ett ganska konstigt inlägg och inte så genomtänkt:)

För det första borde det verkligen vara en kategori under 20 år när det gäller förlovning eftersom väldigt många förlovar sig då. Skulle vara roligt tat se HUR många.

Sen tycker jag det kunde vara 5 årmellan intevallerna och inte 10 år eftersom det är enorm skillnad på att vara 20 och 29 år ;)

Jag var (är) 22 år när jag förlovade mig och kommer vara 23 när jag gifter mig. Så jag kunde iofs svara, men känner mig långt från 29 år så kortare avstånd mellan åldrarna hade nog varit lite roligare :)

• megamango

jag var (är) 22 och sambon 23 när vi förlovade oss 101224. :)

• megamango

kan tillägga att i vår umgängeskrets var vi bland de sista att förlova oss. Bland våra vänner förlovade de sig vid 20-25års ålder. Känns som en vanlig ålder att förlova sig vid. 

• Therese142

Jag var 25 och han 26 när vi förlovade oss 24/1 2009.

• Emelie 87

Jag var 21 och han 25 när vi förlovade oss den 18 oktober 2008. :) Fast det var aldrig någon diskussion om förlovning, utan han gick ner på knä bara. :)

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • SweetPearl

Kunde inte rösta eftersom jag va 16 och han 18 när vi förlova oss (vi skulle fylla 17 o 19 senare under året). Har varit förlovade i 7 år nu den 14 februari och vi gifter oss den 14 maj i år.

• Abi

Jag var 20 år och min sambo 25 när vi förlovade oss 7/6 -10.
    Vi kommer vara 21 och 26 när vi gifter oss i maj :) 

When you cried I'd wipe away all of your tears, when you'd scream I'd fight away all of your fears
  • Krystal

Jag var 25 år (på dagen) och m2b var 31 år..
    Men det är ju olika från person till person, tycker inte det finns direkt någon "standrad ålder". Min tvillingsyrra tex förlovade sig när hon var 21 år...och 24 år..och blir det en trejde gången gillt så kommer hon vara ialla fall över 32 år  Flört 

• Aniara4

Jag var 36 och han 40. I min bekantskapskrets är det nog ingen som har varit under 30 när de förlovade sig. De har heller inte förlovat sig mer än en gång och de flesta har även gift sig nu. Fast min mamma har varit förlovad i 20 år, så det verkar inte bli nåt bröllop där!

Svar på tråden Förlovning