• Hon sa ja

    Gaybröllop.

    Är det fler än vi som ska gifta sig sommaren 2011? 
    Jag friade till min flickvän i höstas och hon sa ja! Lyckan är total! 

    Men...
    Jag har aldrig ens varit på ett gaybröllop själv, så min referensram är rätt snäv.
    Vad är det som gäller? 
    Hur gör vi med möhippa/möhippor? Killarna då? Vad gör de? 
    Om en brud går på toa på bröllopsmiddagen, ska alla gäster pussa den som är kvar då? 
    Ja ni ser... det finns att fundera på och vi behöver snickra vårt eget upplägg... Så vi behöver hjälp Skrattande

    Vi är rätt traditionella och vill ha tips och tricks om hur vi kan blanda in gamla traditioner med nya konstellationer.
    Vårt bröllop kommer att krylla av heteros, homos, gamla och unga och därför vill vi ha folk att bolla med från olika platser i livet...  

    Så kom igen... Bring it. Vad tänker ni?  Skål

  • Svar på tråden Gaybröllop.
  • JustMeAndMyLove

    Vi gifter oss 2012, är två tjejer som varit förlovade ett tag :)

    Många traditioner blir lite upp och ner, hehe. Vi kommer inte ha möhippor då vi faktiskt inte har några "egna" kompisar, vi har bara det gäng vi har. Blir en kul utekväll för att fira istället.
     
    Men alla traditioner man vill ha går ju att ha ändå, det är bara att anpassa sig lite :) Vi kommer tex ha en del transpersoner.. Var plaserar man dem om man ska ha det traditionsenliga kille, tjej, kille, tjej i bordsplaceringen? Utan då att såra eller kränka någon?
    Finns mycket att tänka på, därför kör vi placering efter hur vi tror folk kommer vilja sitta så alla har nån att prata med, någon de känner vid samma bord etc.  

    Jag tycker man kör som man vill, så länge man tänker på att alla ska trivas :)

  • Hon sa ja

    Tjena. 
    Grattis! 

    Joråsatt... Det finns ju endel att brottas med. Men det är som du säger, att det finns bra möjligheter att göra saker på sitt eget sätt, så länge folk blir nöjda. Vi kommer också ha endel transpersoner men jag hade nog ändå satt folk efter personlighet än efter kön.  

    Det är ju sjukt roliga saker som ploppar upp ibland. T ex kom vi fram till att vi inte kan ha för "puffiga" klänningar, eftersom vi då inte kommer att nå varandras händer. Nu kanske vi inte hade haft det ändå, men bilden blir ju lite rolig...  

    Yeah well. Det finns att bita i och vi tragglar vidare mot vår stora dag.

    Nästa steg; ringar och klänningar!

    Tjipp.  

  • JustMeAndMyLove
    Hon sa ja skrev 2010-12-19 20:18:08 följande:
    Tjena. 
    Grattis! 

    Joråsatt... Det finns ju endel att brottas med. Men det är som du säger, att det finns bra möjligheter att göra saker på sitt eget sätt, så länge folk blir nöjda. Vi kommer också ha endel transpersoner men jag hade nog ändå satt folk efter personlighet än efter kön.  

    Det är ju sjukt roliga saker som ploppar upp ibland. T ex kom vi fram till att vi inte kan ha för "puffiga" klänningar, eftersom vi då inte kommer att nå varandras händer. Nu kanske vi inte hade haft det ändå, men bilden blir ju lite rolig...  

    Yeah well. Det finns att bita i och vi tragglar vidare mot vår stora dag.

    Nästa steg; ringar och klänningar!

    Tjipp.  
    Hahaha, ja det var ju en rolig bild att tänka sig :P
    Vi kommer ha klänning bägge två, men sen byta om till festen :)
    Har bestämt ringar och det mesta kring festen, middagen men inte kläder än!
    Men vi har som sagt en bra stund på oss ;) 
Svar på tråden Gaybröllop.