• LisaEleonor

Hur ska vi skriva?

Jag sitter och funderar på hur vi ska formulera oss i inbjudan/infobladet. Vi kommer bjuda hela min släkt på bröllopet, ca 40 pers. Detta inkluderar även barnen som är mina kusiner eller sysslingar, den yngsta är sex medan den äldsta är 29 och inte längre räknas som barn iofs :).

Problemet är att det är de enda barnen vi kommer bjuda och de är bjuda som kusiner, inte som barn. Vi vill alltså inte att vänner till oss tar med sina barn. Jag har inget svårt att göra den delningen, tycker det är helt okej att vi bjuder kusinerna men inte andra barn.

Men, hur skriver vi i inbjudan? Skriver vi att barn inte är bjudna kanske småkusinerna inte kommer heller? Iofs ska vi göra inbjudningarna själva så vi kan ju göra speciella inbjudningar till släkten, men det känns fånigt också.

Hur skulle ni gjort?

• Svar på tråden Hur ska vi skriva?
  • turbovampyria

Gör en inbjudan till kusinerna och en till resten, så skulle jag gjort. Vi ska göra en specialinbjudan till de vi vill kommer på festen men inte ha råd att bjuda till maten. Vi gör också inbjudningarna själva så det blir två olika inbjudningar och själv tycker jag inte det känns dumt. Det är eran dag och ni bestämmer.

• Skumboll

Jag har delat upp det! Ett speciellt infokort till de familjer där barnen är bjuda och ett annat, helt utan barninformation, till övriga. 

Svar på tråden Hur ska vi skriva?