• Dolly P

    Rockigt bröllop

    Vi har nu bestämt oss för att gifta oss i Maj 2012. Vi vill ha ett lite rockiagre bröllop.
    Någon som kan komma med lite tips om dekorationer, låtar ja mm.

  • Svar på tråden Rockigt bröllop
  • min hemlighet

    av lp skivor och cd skivor kan man göra mycket snyggt!
    tex skålar, dekorationer, namnskyltar vid bordsplacering osv

    satsa på glansiga material i dukningen i tex svart/vitt/grått eller svart/rött gärna med inslag av metallic/guld/silver

  • Dolly P
    min hemlighet skrev 2010-12-14 13:16:46 följande:
    av lp skivor och cd skivor kan man göra mycket snyggt!
    tex skålar, dekorationer, namnskyltar vid bordsplacering osv

    satsa på glansiga material i dukningen i tex svart/vitt/grått eller svart/rött gärna med inslag av metallic/guld/silver
    Hur kan man göra skålar av skivor? Skrattande

    Eftersom att vi kommer gifta oss i Maj. Så känns det lite dystert med mörka färger. Tror färgerna kommer bli
    typ rosa,grönt och svart.
    Det ska inte vara jätte rockigt. Men vi (jag) vill inte ha det där socker söta bröllopet.. Det skulle inte kännas som vi.
    Jag ska ha en lite coolare klänning och lite fräckare frisyr.
  • min hemlighet

    - ta nånting i metall (typ en konservburk) och ställ in i en varm ugn
    - lägg lp skivan på
    - när kanterna börjar vika sig tar du ut den och formar till en skål
      du måste jobba ganska snabbt för så fort den blir kall stelnar den igen. (men det går att värma på och göra
      om om du inte gillar formen)

    skålarna blir inte så jämna men kul och "rockiga" =) lycka till!!

    www.google.se/imgres&imgrefurl=www.zarahleander.se/webbshop.html&usg=__pijcOiHp75LN2B97zeWEBdNBnlQ=&h=350&w=350&sz=23&hl=sv&start=8&zoom=1&tbnid=NpyPxaHz2YPAKM:&tbnh=113&tbnw=113&prev=/images%3Fq%3Dsk%25C3%25A5l%2Blp%2Bskiva%26um%3D1%26hl%3Dsv%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:sv-SE:official%26biw%3D768%26bih%3D347%26tbs%3Disch:10%2C286&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=428&vpy=18&dur=218&hovh=225&hovw=225&tx=122&ty=190&ei=GrMLTY_iN5GcOsnvmesI&oei=EbMLTfmILo2d4QbP_LzEDA&esq=2&page=2&ndsp=8&ved=1t:429,r:2,s:8&biw=768&bih=347

  • Josse770
    http://cissan.wordpress.com/2009/08/03/mina-lp-skalar-ar-klara/

    Jag hittade den här bloggen förut och hon har gjort jättefina skålar av lp-skivor. tänkte göra såna att ha lite snacks i.

    Vi ska också ha lite rock/raggit bröllop, med pepitabård runt alla trycksaker, min sambo ska ha en skitsnygg svart skjorta med tryck på ryggen.

    Sen ska vi nog ha svarta spetslöpare på borden. (resten av färgerna är grönt och vitt)
  • Lev idag

    Vi ska oxå köra på rockigt :D
    Ni kan gå in i mitt galleri och kolla lite bilder.
    Där har jag lagt in lite dekorationbilder, det som inspirerar mej.
    Men de där med LP-skivor var ju en riktigt bra idé. :D

    Färger vi kommer ha är svart, röd och vit :D

  • Dolly P
    Josse770 skrev 2010-12-17 21:47:05 följande:
    cissan.wordpress.com/2009/08/03/mina-lp-skala.../

    Jag hittade den här bloggen förut och hon har gjort jättefina skålar av lp-skivor. tänkte göra såna att ha lite snacks i.

    Vi ska också ha lite rock/raggit bröllop, med pepitabård runt alla trycksaker, min sambo ska ha en skitsnygg svart skjorta med tryck på ryggen.

    Sen ska vi nog ha svarta spetslöpare på borden. (resten av färgerna är grönt och vitt)
    Tack för länken. Ska testa att göra en sån skål någon dag. LP skivor kan man ju köpa billigt på typ ria, kupan eller liknande. Så det kommer ju inte bli så dyrt.
  • Dolly P

    Vi kommer ha färgerna svart, rosa och grönt.
    Så tror att borden kommer se ut typ såhär: Vit duk, med en smal svart duk i mitten. Rosa rosenblad och gröna blad strös på det svarta. Kanske små LP-skålar med ljus i..  Ja något i den stilen kommer det nog bli.

    För att göra det lite roligare med maten, så funderar vi på att göra som olika arbetslag. Några gör salladen, några grillar osv. Så har vi haft det på större kräftskivor, vilket har varit super bra.

  • MrsSivertsson

    Vi kommer oxå att ha rocktema på vårt bröllopå.
    Jag funderar på att ha svarta kandelaber med svarta ljus i.
    Eftersom vårt färgtema blir svart och rosa så kommer vi nog ha svarta dukar med rosa löpare på borden. Det blir nog en hel del rosa dekorationer för att det inte ska bli så mörkt.
    Fick ett tips om att plocka björkkvistar, utan löv, och sprayar dem svarta. De kan man använda som dekoration på b.l.a borden eller ställa i vaser.
    Jag hittade svarta servetter på nätet med döskallar på som vi tänker använda.

    Är det någon som har ett bra tips på in- och utgångslåtar? Skall vara någon rockballad.

  • Dolly P
    MrsSivertsson skrev 2010-12-28 12:15:26 följande:
    Vi kommer oxå att ha rocktema på vårt bröllopå.
    Jag funderar på att ha svarta kandelaber med svarta ljus i.
    Eftersom vårt färgtema blir svart och rosa så kommer vi nog ha svarta dukar med rosa löpare på borden. Det blir nog en hel del rosa dekorationer för att det inte ska bli så mörkt.
    Fick ett tips om att plocka björkkvistar, utan löv, och sprayar dem svarta. De kan man använda som dekoration på b.l.a borden eller ställa i vaser.
    Jag hittade svarta servetter på nätet med döskallar på som vi tänker använda.

    Är det någon som har ett bra tips på in- och utgångslåtar? Skall vara någon rockballad.
    Det med björkkvistar var ju en bra idé. Jag letar också efter bra in-och utgångslåtar. Men kommer fasen inte på någon. När ska ni gifta er`?
  • Dolly P

    Några låtar jag har kommit på är:
    Meatloaf: i´d do anything för love
    kiss: I was made for loving you
    Bad English: When i see you smile
    Aerosmith: I dont wanna miss a thing, denna skulle jag kunna tänka mig som utgångslåt

  • Dolly P

    Goo Goo Dolls har ju fina låtar också. Det blir lite mjukare visserligen.

  • Lev idag

    Ja det där med kvistar va ju en asbra idé.

    LP-skålarna kan man ju ha ljus i.
    Har liksom inte kommit på vad man kan få för användning av dem.
    Har funderat och funderat vad man skulle kunna göra med dem.
    Men som sagt man kan ju ha dem som ljuslyktor.

    Funderade även på att man kunde ha gjort placeringskort av LP-skålarna.
    Att alla får ta med sig en hem med sitt eget namn.
    Hm.. tåls att tänka på.. För hur skulle man göra? hm..

  • Lev idag


    Ascoola buketter. Något liknande med rosor SKA jag ha! :D


  • min hemlighet
    Lev idag skrev 2010-12-29 09:40:07 följande:
    Ja det där med kvistar va ju en asbra idé.

    LP-skålarna kan man ju ha ljus i.
    Har liksom inte kommit på vad man kan få för användning av dem.
    Har funderat och funderat vad man skulle kunna göra med dem.
    Men som sagt man kan ju ha dem som ljuslyktor.

    Funderade även på att man kunde ha gjort placeringskort av LP-skålarna.
    Att alla får ta med sig en hem med sitt eget namn.
    Hm.. tåls att tänka på.. För hur skulle man göra? hm..
    vi ska skålarna som snacksskålar senare under kvällen.

    de kanske fungerar som ljussålar men prova först - det behöver inte bli så supervarmt för att plasten ska bli mjukt och det vore ju supertrist om de smälter under festen
  • Lev idag
    min hemlighet skrev 2010-12-29 12:25:52 följande:
    vi ska skålarna som snacksskålar senare under kvällen.

    de kanske fungerar som ljussålar men prova först - det behöver inte bli så supervarmt för att plasten ska bli mjukt och det vore ju supertrist om de smälter under festen

    ja jag har tänkt på det också. hm..
    och jag funderade också på att ha dem som snacks skålar.
    jaja.. ska prova med ljus hemma så får vi se hur det går. :)

  • Dolly P
    Lev idag skrev 2010-12-29 09:44:29 följande:


    Ascoola buketter. Något liknande med rosor SKA jag ha! :D



    Läckra buketter. Skulle kunna tänka mig något sånt, fast med lila i.
  • Dolly P
    Lev idag skrev 2010-12-29 12:57:32 följande:

    ja jag har tänkt på det också. hm..
    och jag funderade också på att ha dem som snacks skålar.
    jaja.. ska prova med ljus hemma så får vi se hur det går. :)


    Jag tror vi kommer använda skålarna till snacks på kvällen.
Svar på tråden Rockigt bröllop