• Nali

Lillans tärnklänning färdigsydd!

Nu är lillans klänning färdig, ett band fattas i midjan, antingen syr jag ett tjockare eller så blir det ett band som knyts som rosett i ryggen. Färgen är cerise men framgår inte riktigt av bilden.

• Svar på tråden Lillans tärnklänning färdigsydd!
  • Wintercandles

åhh va söt. Fin färg också :)

• Nali

Tack!  Hon är tre år så tycker det passar med lite gulligare. Min tjej som snart är nio år ska få en annan variant, hon ville ha lite bredare axelband och kanske en ros vid livet men puffig kjol ska det vara. Synd att det inte syns hur färgen egentligen är på bilden, den lyser lite mer. Sen blir det vita pälsboleros/liten cape till i fuskpäls.

• Wintercandles

Vad roligt att du syr själv till tjejerna & att dom får komma med egna ideer.
    Kan tänka mig att en och annan tår kommer släppas redan när de kommer framskidandes :)

• Nali

Ja, vet inte hur jag ska göra för att hålla tillbaka tårarna, man vill ju att sminket ska sitta kvar och inte se ut som en tvättbjörn haha. Min stora dam är väldigt bestämd så det är bara sy som hon vill Lika bestämd som sin mamma kanske, min mamma brukar säga att jag får skylla mig själv som har så bestämda barn

Överdelen till tjejjans klänning färdig, ska lägga lite större veck i hennes kjol sen ska den sättas fast. Men först ska jag gå och färga marsipan.

Svar på tråden Lillans tärnklänning färdigsydd!