• bea85

lada/loge gård runt sthlm med egen mat och dryck

Letar efter en lada, loge eller en gård där man kan ha bröllopet ute och sedan festen i ladan/logen. Den måste ligga i sthlm eller i närheten av sthlm. Har titat på ekeby loge, ulvsättra loge, eggeby gård. För och nackdelar med dessa? vet ni några flera liknande ställen. Man måste kunna ha med egen mat eller dryck. Har inte så mycket pengar så gärna med låg avgift. Hade gärna haft på frösberg loge på gålö men det är lite för dyrt. Gillar idén med en lada eller liknade, lite lantlig miljö.

Verkar som om man bara får vara på ulvsättra till 24,00? Vet någon om det stämmer, har försökt ringa dem men får inget svar. Ekeby loge verkar ganska fullbokat, väntar på svar.

Kan även tänka mig att vara i en vanlig bygdegård eller lokal men med fin omgivning då vi vill gifta oss ute.

Har läst att det är fler som letat efter kontaktuppgifter till någon lada i berga by, är det någon som vet något om den, vart den ligger och hur man kommer i kontakt med dem?

Alla förslag är välkomna vart vi kan gifta oss ute och ha en fest efteråt. i sthlm området. Vi bor i älvsjö så gärna södra sthlm men norra går också bra. Ca 50 - 60 gäster.

Tacksam för hjälp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-11 00:36
    just det glömde skriva att det ska vara i sommar =)
  • Svar på tråden lada/loge gård runt sthlm med egen mat och dryck
  • Moster Stina

Jag tycker att Tolvmansgården i Rimbo är väldigt fin!
    MEN man får inte festa sent där.

• Maria Rebecca

Vi har bokat Fröbergs Loge i Haninge. Frågade om de hade nån sista tid när det skulle vara tyst. Svaret var att man gifter sig bara en gång. :) Ligger jättefint precis vid havet. www.galohavsbad.se

• Hanna och Petter

Vi funderade (hade nästan bestämt oss) för Ekeby Loge, är så himla fin och mysig. Men allteftersom kändes de som om de tillkom mer och mer kostnader...

Utöver priset för att hyra logen tillkommer hyra av köket, hyra av bestick och porslin (samma pris som hos uthyrningsbolag så de blir en rejäl slant), hyra av lakan som stolsöverdrag om man vill ha de (ikea-lakan som är dyrare att hyra än att köpa nya)... Å så städning, å för dagen innan å efter såklart ju men de är ju inte så konstigt.
    Men framförallt ligger de så långt ut så att man nästan är tvungen att hyra en buss om inte alla gäster tar egen bil. De finns ingen kollektivtrafik å ofta vill tydligen inte taxi åka så långt ut. 

Nu känner jag mig som en glädjedödare men men, bättre att få de negativa i början än när man redan fallit ordentligt för lokalen som vi hade... Fast förhoppningsvis skulle de inte bli lika dyrt för er, vi ska ha mellan 130 å 150 gäster så alla extrakostnader blev skyhöga för oss...

• Moster Stina

Hittade en mysig stor gård på en ö i Roslagen. på Blocket, för ett tag sen. Låg vid vattnet, och  allt ingick i form av möbler, husgeråd, köksutrustning o dyl. dessutom ingick plats för över 100 personer att sova! Jag vet förstås inte skicket på denna lokal men nog lät det bra tycker jag. 8000 ville de ha för en helg!
    Men nu hittar jag inte annonsen!!!
    Någon annan som vet??? Huset var gult...

• Moster Stina

Det finns något som heter Adamsberg också...
    http://www.adamsberg.com/festlokal.html

Det är betydligt mysigare än vad det ser ut som på bilden.
    Ladan är från 1700-talet har jag för mig.
    Har varit på jättemysiga konserter där.

MEN om det regnar så kan där verkligen vara svinkallt! Och då vill man nog inte vara en brud med bara axlar om man säger så...

Men själva kommer vi hyra något som kallas för Alhamrastugan. Ligger också det i Rimbo.
    Där ingår allt. Tror att vi ska betala 3500 för tre dagar. Där kan man också festa hur sent man vill.

• L U N A

Om Berga by är samma ställe som jag tänker på så tycker jag tyvärr inte omgivningarna är fina. Ligger precis vid vägen med ett högt stängsel runt om. Så passar inte så bra för att vistas utomhus. Tyvärr.

Nåttarö har en loge som man kan hyra på sommaren, men där får man fixa allt runtomkring så blir nog en hel del pyssel. Men kolla upp det!

Finns ett växthus i Tullinge tror jag. Tar inte så mkt folk men ev att de klarar 50 personer? Skulle kanske kunna va nått...

• fru2011kanske
    Moster Stina skrev 2010-12-16 07:48:31 följande:
    Hittade en mysig stor gård på en ö i Roslagen. på Blocket, för ett tag sen. Låg vid vattnet, och  allt ingick i form av möbler, husgeråd, köksutrustning o dyl. dessutom ingick plats för över 100 personer att sova! Jag vet förstås inte skicket på denna lokal men nog lät det bra tycker jag. 8000 ville de ha för en helg!
    Men nu hittar jag inte annonsen!!!
    Någon annan som vet??? Huset var gult...
    Det låter som Sunda Gård
  • Moster Stina
    fru2011kanske skrev 2010-12-16 12:22:27 följande:
    Det låter som Sunda Gård
    Ja det var det ju!
    Tackar!

8000 kr natten var det visst de tog. Och för bröllop räknar de med minst två dygn....

Skulle nog inte JAG välja då. Men om man ändå behöver ställe för många att bo på så kan det ju vara en god idé!
Svar på tråden lada/loge gård runt sthlm med egen mat och dryck