• 20110820

    Vad betyder symbolen?!

    Vad 17 betyder symbolen som är till vänster om "antal svar" när man tittar på alla trådar? Ser ut som att det är flera personer och ett hjärta och en musiknot eller nåt sånt (har liten skärm så jag kan se fel )

    Det kan inte betyda antalet inlägg jag skrivit i tråden för det står 1 på trådar jag aldrig sett förut....


  • Svar på tråden Vad betyder symbolen?!
  • 20110820

    I vanlig ordning lyckas jag lista ut det själv precis när jag postat tråden. Har suttit en bra stund och funderat men inte kommit fram till något. Men nu så...

    Jag svarar alltså mig själv (och någon annan som undrat): symbolen står för antalet känslor som är givna till en trådstart och jag måste säga att det här är det töntigaste jag sett! Varför finns det bara positiva känslor? Kan man inte reagera negativt på en tråd, känna att den är meningslös eller tycka att något är ledsamt?

    Den här funktionen är helt meningslös. Vet att den finns på FL också och den är lika meningslös där. I flera trådar med över 9000 inlägg finns det 3-4 känslor angivna. Vad är syftet med det här?


  • Dejli

    Haha, jag satt just och funderade på samma sak. Tack för att du klargjorde det... och jag håller med, jag fattar inte poängen. Om man nu vill facebookifiera forumet så hade det räckt med en "gilla"-knapp

  • Skumboll

    Funderade också på det där, men till skillnad från dig kom jag aldrig på vad symbolen betydde..... tack för det!
    Men värdelöst är det. Råkar man dessutom sätta en känsla av misstag kan man inte ta bort det.  

  • Forumvärd
    20110820 skrev 2010-12-10 10:43:11 följande:
    I vanlig ordning lyckas jag lista ut det själv precis när jag postat tråden. Har suttit en bra stund och funderat men inte kommit fram till något. Men nu så...

    Jag svarar alltså mig själv (och någon annan som undrat): symbolen står för antalet känslor som är givna till en trådstart och jag måste säga att det här är det töntigaste jag sett! Varför finns det bara positiva känslor? Kan man inte reagera negativt på en tråd, känna att den är meningslös eller tycka att något är ledsamt?

    Den här funktionen är helt meningslös. Vet att den finns på FL också och den är lika meningslös där. I flera trådar med över 9000 inlägg finns det 3-4 känslor angivna. Vad är syftet med det här?
    Alldels rätt den där symbolen visar att någon har lagt till en känsla Solig

    Syftet är flera. Dels ser man om en tråd verkar intressant i och med att du ser redan i trådlistningen att någon "boostat" den och dels har man möjlighet att bara lägga in en passande känsla om man så känner för det.
    På FL är det inte ännu möjligt att se direkt i trådlistningen om någon funnit tråden intressant men det kanske kommer
  • Forumvärd
    20110820 skrev 2010-12-10 10:43:11 följande:
    I vanlig ordning lyckas jag lista ut det själv precis när jag postat tråden. Har suttit en bra stund och funderat men inte kommit fram till något. Men nu så...

    Jag svarar alltså mig själv (och någon annan som undrat): symbolen står för antalet känslor som är givna till en trådstart och jag måste säga att det här är det töntigaste jag sett! Varför finns det bara positiva känslor? Kan man inte reagera negativt på en tråd, känna att den är meningslös eller tycka att något är ledsamt?

    Den här funktionen är helt meningslös. Vet att den finns på FL också och den är lika meningslös där. I flera trådar med över 9000 inlägg finns det 3-4 känslor angivna. Vad är syftet med det här?
    Här kan du läsa mer om hur vi har tänkt runt det här med att det bara är positiva känslor
    www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3873051.html
Svar på tråden Vad betyder symbolen?!